شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - تویوتا هایلوکس هایبرید 2024

اولین نسخه با پیشرانه الکتریکی‌شده

 تویوتا بعد از اعلام برنامه‌های آتی خود برای منطقه اروپا، جزییات تازه‌ای از نسخه جدید و هایبریدی هایلوکس نیز منتشر کرد. این مدل که اولین هایلوکس با پیشرانه الکتریکی‌شده محسوب می‌شود علاوه بر بهبود عملکرد و مصرف سوخت، توانایی‌های یدک‌کشی و بارکشی نسخه دیزلی را هم حفظ خواهد کرد.

پیشرانه ۲.۸ لیتری ۴ سیلندر توربودیزلی تویوتا هایلوکس برای این نسخه کمی دستکاری شده تا توانایی پشتیبانی از یک سیستم ۴۸ وولتی را داشته باشد. یک جنراتور فشرده،‌ باتری کوچک لیتیومی که زیر صندلی‌های عقب قرار دارد را تغذیه می‌کند و وزن آن فقط ۷.۶ کیلوگرم است. در زمان شارژ کامل، این سیستم می‌تواند ۱۶ اسب بخار و گشتاور ۶۵ نیوتن‌متر را به خروجی موتور درون‌سوز اضافه کند.

موتور دیزلی تویوتا هایلوکس ۲۰۲۴ همچنان ۲۰۳ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتن‌متر را تولید می‌کند. البته این نسخه دچار به‌روزرسانی‌های دیگری مثل استفاده از مواد قوی‌تر و سیستم بهبودیافته استارت/استاپ نیز شده است. تویوتا می‌گوید این پیشرانه با موتور دیزلی HVO100 با سوخت غیرفسیلی نیز سازگار است و ویژگی‌های دوستدار محیط‌زیستی آن هم بیشتر است.

تویوتا هایلوکس ۲۰۲۴ هایبریدی می‌تواند همانند نسخه استاندارد، بار برابر با ۱۰۰۰ کیلوگرم را حمل کند و توان یدک‌کشی آن نیز همان ۳ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم است. تویوتا مصرف سوخت متوسط بر مبنای چرخه WLTP را اعلام نکرد اما گفت که مصرف سوخت نسخه الکتریکی به اندازه ۵ درصد بهبود یافته است. تویوتا همچنین گفته که این نسخه از پاسخ‌دهی دقیق‌تری در شتاب و فرمان خودرو و ترمز بهبودیافته بهره می‌برد و هم در جاده و هم در مسیرهای آف‌رود، «سواری نرم‌تر و راحت‌تری» را ارائه می‌دهد.

 

 

تویوتا هایلوکس هایبریدی ۲۰۲۴ تنها در نسخه دوکابین عرضه می‌شود که طول آن به ۵ هزار و ۳۲۵ میلی‌متر می‌رسد. بین این نسخه و نسخه استاندارد دیزلی هایلوکس، هیچ تفاوت ظاهری خاصی دیده نمی‌شود و تویوتا حتی زحمت نصب نشان مخصوص mild-hybrid را هم به خود نداده است. تصاویر منتشرشده توسط تویوتا مربوط به نسخه قدرتمند و لوکس این مدل است اما گفته شده که نسخه‌های تجهیزاتی و رفاهی متنوعی از خودرو در دسترس خواهد بود.

ويژگی برجسته فضای داخلی تویوتا هایلوکس ۲۰۲۴، سیستم جدید Multi-terrain Select system است که همان‌طور که از نامش پیدا است،‌ توانایی رانندگی در سطوح مختلف را به خودرو می‌دهد. این سیستم به حالت‌های خاک، شن، گل، برف شدید و سنگ مجهز است و به راننده در شرایط مختلف رانندگی در حین آف‌رودسواری کمک خواهد کرد. راننده‌هایی که رفت‌وآمد زیادی در رودخانه‌ها یا برکه‌های کوچک دارند می‌توانند کمی بیشتر از سایر خریداران تویوتا هایلوکس خوشحال باشند چون قطعات الکتریکی مربوط به پیشرانه هایبریدی ملایم، مقاوم در برابر آب هستند.

سیستم ۸ اینچی اطلاع‌رسانی و سرگرمی خودرو،‌ از سیستم‌های اتصال Android Auto و Apple CarPlay پشتیبانی می‌کند و نسخه‌های مجهزتر نیز از قابلیت کنترل از راه دور برای برخی ویژگی‌های خودرو از طریق گوشی‌های همراه بهره می‌برند. سیستم ایمنی مخصوص تویوتا با نام Safety Sense ADAS نیز بهبود یافته و به سامانه‌های مختلف کمک‌رسان و نظارتی مجهز است.

تویوتا هایلوکس ۲۰۲۴ با پیشرانه هایبریدی ملایم ۴۸ وولتی در اواسط سال ۲۰۲۴ برای اروپا عرضه خواهد شد. عرضه و فروش این نسخه برای استرالیا نیز تایید شده است.

تویوتا از زمان معرفی هایلوکس در سال ۱۹۶۸ تا به امروز، بیش از ۲۱ میلیون دستگاه از این خودروی افسانه‌ای و کهنه‌کار را فروخته است. مدل فعلی که نسل هشتم این خودرو محسوب می‌شود،‌ در سال ۲۰۱۵ معرفی و در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۰ نیز صاحب فیس‌لیفت‌های متنوعی شد. این نسل اکنون به پایان کار خود نزدیک می‌شود و نسخه الکتریکی‌شده آن احتمالا پیش‌نمایشی از اهداف تویوتا برای آینده این محصول محبوب و قدرتمند است.

نظر دهید


در همین زمینه