شبکه‌های اجتماعی

با ویژگی‌های آیرودینامیکی مرسدس بنز کلاس A آشنا شوید

رکوردها از آن پیشگامان

 نزدیک به سه ماه پس از رونمایی نسخه ویژه مرسدس کلاس A برای بازار چین که از فاصله دو محور بیش‌تری سود می‌برد، این خودروساز آلمانی تیزرها را در مورد نسخه‌های معمولی کلاس A که در بازارهای جهانی به فروش خواهند رسید، منتشر می‌کند. اولین قسمت از این تیزرها به ویژگی‌های آیرودینامیکی این خودروی سدان می‌پردازد که به ضریب درگ تحسین برانگیز 0.22 رسیده است. اگر این عدد برای شما آشنا به نظر می‌رسد به این دلیل است که پیش‌تر این رکورد توسط مدل CLA 180 CDI BlueEfficiency به دست آمده بود و این برای اولین مرتبه است که مرسدس‌بنزی از کلاس A به این ضریب درگ رسیده است.
در این جا ممکن است برای برخی این پرسش مطرح شود که آیا این فولکس‌واگن XL1 نبود که عنوان آیرودینامیک‌ترین خودروی تولید انبوده را کسب کرده بود؟ البته پاسخ این پرسش چندان شفاف نیست. فولکس‌واگن XL1 خودرویی هیبریدی و بسیار کم‌مصرف بوده که ضریب درگ آن تنها 0.19 است. نکته‌ای که در این جا باید در نظر داشته باشیم آن است که تنها 250 دستگاه از این خودرو تولید شد. این میزان فاصله زیادی با محصولات پرتیراژ مرسدس‌بنز، کلاس A و مدل CLA دارد.


مرسدس‌بنز برای دست یابی به این اعداد چالش برانگیز، کلاس A جدید سدان را با استفاده از تونل باد توسعه داده است. به عنوان مثال اسپویلرهای عقب و جلوی خودرو طوری تنظیم شده‌ است که کانالی از جریان هوای عبوری اطراف چرخ‌ها را بپوشاند. چرخ‌هایی که خود از نظر آیرودینامیکی مورد بازنگری قرار گرفته‌اند و حتی تایرهای مورد استفاده در این خودرو نیز با دقت به عملکرد بهنیه آیرودینامیکی خودرو طراحی شده‌ است. در برخی از بازارها یک دریچه در لایه پشتی جلوپنجره نیز تعبیه می‌شود تا جریان ورودی هوا به محفظه پیشرانه کنترل شود.
مرسدس‌بنز برای رسیدن به کم‌ترین ضریب درگ آیرودینامیکی برای این خودرو از روشی جدید برای آب‌بندی قطعه‌های بدنه استفاده کرده و به تقریب تمام قسمت‌های زیر این خودرو را با پنل‌هایی پوشانده است. A کلاس سدان در مرکز زیندلفینگن آلمان، جایی که تونل باد این شرکت قرار دارد تحت توسعه و مهندسی قرار گرفته است. تولید آن در کارخانه راشتات در آلمان و در آگوسکلینتس مکزیک انجام خواهد شد. در هفته‌های پیش رو این خودرو به طور رسمی معرفی خواهد شد.

نظر دهید


در همین زمینه