شبکه‌های اجتماعی

نسل ششم هوندا CR-V جذاب‌تر از قبل معرفی شد
اتومبیل فارسی - نسل ششم هوندا CR-V

پرمیوم‌تر با پیشرانه هیبرید کاربردی


نسل اول CR-V سال 1995 در ژاپن عرضه شد. این خودرو که با کد RD-1 و RD-3 شناخته می‌شد، سال 1996 در نمایشگاه شیکاگو به نمایش درآمد و سال 1997 به بازار آمریکا عرضه شد. حالا نسل ششم کراس‌اوور محبوب هوندا، با طراحی خشن‌تر و تهاجمی‌تر از گذشته و با الهام از نسل جدید هوندا ریجلاین و پاسپورت تریل اسپرت به همراه پیشرانه هیبرید کاربردی‌تر در بازار آمریکا به نمایش درآمد.


همانطور که بالاتر اشاره شد، نمای رو به روی نسل ششم هوندا CR-V به واسطه جلوپنجره بزرگ با مش جدید، چراغ‌های باریک با شیب رو به پایین و سپر برجسته با ورودی‌های هوا دوگانه در گوشه، این نما را به شدت جذاب‌تر از گذشته کرده است.


نمای جانبی به واسطه خط کمر برجسته که از گوشه چراغ جلو آغاز و بعد از عبور از روی هر دو درب به چراغ عقب متصل می‌شود گیراتر و قلدرتر از گذشته به نظر می‌رسد. ابعاد هوندا CR-V نسبت به قبل 2.7 اینچ بلند‌تر، 0.5 پهن‌تر و فاصله بین دو محور نیز 1.6 اینچ بلندتر شده است. ستون A نسل جدید CR-V تغییر موقعیت داده و حالا 4.7 اینچ عقب‌تر، 2.8 اینچ بیرون‌تر و 1.4 اینچ کوتاه‌تر از قبل شده که نمای جانبی را هماهنگ با نمای رو به رو می‌کند. آینه‌ها نیز تغییر موقعیت داده‌اند و حالا بر روی درب‌ها نصب شده‌اند. نمای عقب به شدت شبیه به ولوو XC60 شده و همان تم اسپرت و تهاجمی نمای رو به رو را به همراه دارد. در کل سرنشینان نسل ششم CR-V حالا از فضای پا و همینطور فضای بار بیشتر (26.3 فوت مکعب و در صورتی که صندلی‌های ردیف دوم بسته شود به 76.5 فوت مکعب می‌رسد) بهره می‌برند.


هوندا CR-V مدل 2023 را در چهار تیپ EX,EX-L,Sport,Sport Touring عرضه خواهد کرد. دو تریم EX و EX-L با جلوپنجره مشکی براق با تزئینات کروم و رینگ‌های 18 اینچ ده پره استاندارد و تریم‌های اسپرت و اسپرت تورینگ نیز از جلوپنجره مشکی براق بدون تزئینات کروم، خروجی اگزوز مستطیلی شکل و اسپویلر عقب به مشتریان تحویل داده می‌شود. نسخه اسپرت از رینگ‌های 18 اینچ ده پره مشکی برلینا و نسخه اسپورت تورینگ از رینگ‌های 19 اینچ پنج پر استفاده می‌کنند.


داخل کابین نیز به صورت کلی تغییر کرده است اما این طراحی را پیش از این با خروجی‌های تهویه مطبوع لانه زنبوری سر تا سری در هوندا سیویک دیده‌ایم و تفاوت آنچنانی با آن ندارد. نمایشگر 7 اینچ سیستم اطلاعات و سرگرمی با ناب چرخشی برای تنظیم صدا در تریم EX و اسپرت، نمایشگر 9 اینچ سیستم اطلاعات و سرگرمی با اپل کار پلی و اندروید اتو وایرلس در تریم EX-L و اسپرت تورینگ، نمایشگر 7 اینچ دیجیتال پشت فرمان، دوربین جدید عریض 90 درجه، سیستم رادار 120 درجه، سیستم پایش نقطه کور، سیستم دستیار ترافیک هوندا با قابلیت ترمزگیری و تشخیص علائم جاده، کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ بین خطوط و شارژر وایرلس 15 وات تلفن همراه از برخی امکانات این کابین محسوب می‌شود.


برای تودوزی کابین هوندا CR-V گزینه پارچه به صورت استاندارد و چرم به صورت آپشنال وجود دارد. هوندا اعلام کرده است که کنسول وسط خودرو بیشترین فضای ذخیره سازی را در اختیار سرنشیان قرار می‌دهد و بیشتر از هر خودرو دیگر در این کلاس است.


برای خارج از جاده، سیستم Real Time AWD هوندا با چند مود رانندگی بهترین حالت را برای بیراهه نوردی در اختیار راننده قرار می‌دهد. هوندا برای اولین بار بر روی CR-V سیستم کنترل سرپایینی را به صورت استاندار نصب کرده است.


پیشرانه نصب شده بر روی تریم EX و EX-L از نوع چهارسیلندر 1.5 لیتر توربو است که 190 اسب‌بخار قدرت و 243 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. تریم اسپرت و اسپرت تورینگ از پیشرانه هیبرید چهارسیلندر 2 لیتر توسعه یافته همراه با دو موتور الکتریکی بهره می‌برند که توان خروجی آن با 204 اسب‌بخار کمتر از 212 اسب‌بخار نمونه قبل شده اما گشتاور 335 نیوتن‌متر آن بیشتر از نسخه قبل شده است. تمام مدل‌ها متصل به گیربکس CVT هستند و این میزان خروجی را به سیستم AWD هوندا منتقل می‌کند. با توجه به پیشرانه‌های جدید، توان یدک‌کشی این کراس‌اوور میان سایز به 1000 کیلوگرم رسیده است.


هوندا قیمت این خودرو را اعلام نکرده و احتمالا همزمان با عرضه آنها به آن اشاره خواهد کرد. مدل پایه EX و EX-L همین تابستان و تریم‌های بالاتر در آخر سال به فروش خواهند رسید.

 

نظر دهید


در همین زمینه