شبکه‌های اجتماعی

معرفی آئودی A8 با پکیج ABT

ظاهر تکراری، باطن متفاوت!

این مدل در یک نگاه سریع، بیش‌تر به یک A8 فابریکی شباهت دارد! ABT Sportsline، تیونر افترمارکت آلمانی، به تیونینگ‌های سبک و بدون تغییرات عمده ظاهری شهرت دارد، اما معمولا دست بر روی خودرو‌های قدرتمندی می‌گذارد که در حالت عادی نیز از پرفورمنس قابل قبولی بهره‌مند هستند. با این حال، مهندسان ABT به قدرت استاندارد پیشرانه‌ها قانع نمی‌شوند و به دنبال دریافت خروجی بیش‌تر از این موتور‌ها هستند.
این کمپانی همچنین به ساخت بادی‌کیت‌های اختصاصی، کمک‌فنر‌های اسپرت و سیستم‌های تعلیق هیدرولیک و طراحی و تولید رینگ‌های سایز بزرگ می‌پردازد. با این حال، این بدین معنا نیست که هر چیز که از زیر دستان طراحان این تیونر بیرون می‌آید، توانایی رقابت و بازی کردن در فیلم سریع و خشن را داشته باشد! نمونه‌های زیادی از پروژه‌های تیونینگ نه چندان سنگینABT وجود دارند که شاید در آخرین مورد بتوان به آئودی A8 ABT اشاره کرد.
در ظاهر بیرونی این خودرو، اثری از المان‌های اختصاصی ABT به چشم نمی‌خورد. A8 ABT همان ظاهر موجه A8‌های معمولی را حفظ کرده است و گویی طراحان این تیونر، نیازی به نصب بادی‌کیت و تزئینات اضافی در بدنه احساس نکرده‌اند. در حقیقت این A8 ABT، بر خلاف بیشتر پروژه‌های تیونینگ به شما نمی‌گوید که به من نگاه کنید! تنها ارتقای ظاهری در این سدان لوکس، رینگ‌های جدید 22 اینچی 10 شاخه هستند که از سری رینگ‌های Sport GR کمپانی ABT محسوب می‌شوند. طراحی این رینگ‌ها مناسب با شخصیت لوکس و اسپرت A8 انجام شده است و ترکیب رنگ مشکی مات با نقره‌ای برس خورده، بر روی آن‌ها مشاهده می‌شود.
اما در نهایت کاپ قرار گرفته در مرکز رینگ که به لوگوی ABT منقش شده است، آن‌چنان ابعاد کوچکی دارد که افترمارکت بودن رینگ‌ها و برند تیونر در نگاه کلی به چشم نمی‌آیند. با این وجود، کنتراست رنگ و طرح رینگ‌ها با بدنه خودرو و سایز بزرگ آن‌ها، هیبت زیادی به این A8 تیون‌شده بخشیده‌اند.
اما محافظه‌کاری ABT در طراحی خارجی، با تغییرات چشم‌گیر در زیر کاپوت جبران شده‌اند. واحد کنترل موتور این شرکت تیونر (AEC)، دستی بر سر و روی پیشرانه استاندارد آئودی کشیده است. این پیشرانه در حالت استاندارد، 286 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. با آپدیت انجام گرفته توسط مهندسین ABT، اکنون پیشرانه A8 قدرت و گشتاوری به ترتیب معادل با 330 اسب بخار و 650 نیوتن‌متر دارد. به جرئت این بزرگ‌ترین دستاورد ABT بر روی این محصول به شمار می‌رود. این پیشرانه جدید با وجود تغییراتی که به خود دیده است، همچنان از تمام ملاحظات ایمنی و فنی کمپانی مادر بهره‌مند است و می‌توان آن را یک تیونینگ حرفه‌ای دانست. واحد کنترل موتور شرکت ABT اعلام کرده است که برای رساندن قدرت و گشتاور پیشرانه به سطح مورد نظر، 25 پارامتر در ساختار فنی این خودرو با تغییر و بازنگری مواجه شده‌اند.
ABT هنوز قیمتی برای A8 تیون شده خود اعلام نکرده است، اما با توجه به اینکه تغییرات این خودرو تنها به توان فنی محدود می‌شوند و خبری از کیت بدنه‌های گران‌قیمت بر روی آن نیست، نباید انتظار اختلاف قیمت آن‌چنانی با A8 استاندارد را برای آن داشت. این بهترین پکیج تقویتی برای آن دسته از افرادی است که به دنبال خودرویی با ظاهر شیک A8، اما با قدرت و کارایی بیشتر از آن هستند.

نظر دهید


در همین زمینه