شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - کیا EV6
سومین مدل با Top Safety Pick+

 

پس از کیا K5 2022 و استینگر 2022، حالا EV6 توانست تا بالاترین نشان ایمنی سازمان IIHS را دریافت کند. این خودرو در هر شش آزمایش این موسسه که شامل تصادف یک چهارم جلو از سمت راننده، تصادف یک چهارم جلو از سمت شاگرد، تصادف یک دوم از جلو، تصادف از کنار، مقاومت سقف و تستس پشت سری فعال نمره خوب را دریافت کرده است. کیا EV6 برای سیستم پیشگیری از تصادف جلو نمره عالی و برای چراغ‌های استاندارد توانست نمره خوب را از آن خود کند.


مدل پایه EV6 در آمریکا تریم Light و از نوع دیفرانسیل عقب بود که برای سال 2023 دیگر عرضه نمی‌شود. به جای Light حالا تریم Wind grade جایگزین می‌شود که خریداران می‌توانند در دو حالت AWD و RWD آن را خریداری کنند. با این جا به جایی، حالا پایین‌ترین قیمت نمونه پایه از 42.695 دلار به 49.795 دلار تغییر پیدا می‌کند.


با حذف تریم پایه، یک تریم جدید و قدرتمند با نام GT برای کیا EV6 معرفی شده که قدرتمندترین و پرفورمنس‌ترین نمونه EV6 لقب گرفته است. این نمونه از دو موتور الکتریکی بهره می‌برد که 576 اسب‌بخار قدرت را به هر چهارچرخ منتقل می‌کند. این خروجی به EV6 GT این امکان را می‌دهد که طی مدت زمان 3.4 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت برسد. کیا EV6 با یکبار شارژ کامل می‌تواند 332 کیلومتر در چرخه EPA پیمایش داشته باشد.


با احتساب EV6، حالا ده مدل از کیا توانسته‌اند تا یکی از دو نشان برتر IIHS را به خود اختصاص دهند. به غیر از سه مدل یاد شده، Telluride, Sorento, Seltos, Carnival, Sportage, Soul نشان Top Safety Pick را به خود اختصاص داده‌اند.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه