شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - فولکس واگن ID4
توسط شرکت ماموت خودرو

فولکس واگن ID4 توسط شرکت ماموت خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودروهای برقی وارداتی عرضه شد. شرکت ماموت خودرو در دور گذشته عرضه خودروهای برقی وارداتی، نماینده فروش و خدمات پس از فروش محصولات فولکس واگن بوده است که محصولاتی مانند فولکس واگن پاسات، فولکس واگن تیگوان و فولکس واگن گلف را به بازار عرضه کرده است. خودوری جدید عرضه شده توسط ماموت خودررو در دور جدید عرضه خودروهای برقی وارداتی، فولکس واگن ID4 است. این محصول هم اکنون در سامانه یکپارچه فروش خودروهای برقی وارداتی به نشانی evauto.ir قابل ثبت نام و خریداری است. قیمت فروش علی الحساب درمبادی ورودی برای خودروی فولکس واگن ID4 معادل 1 میلیارد و 450 میلیون تومان تعیین شده است.

شرکت ماموت خودرو در کنار عرضه فولکس واگن ID4، دو کراس‌اوور جتا VS5 و جتا VS7 را نیز در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی عرضه کرده است.

 

مروری بر ویژگی‌های فولکس واگن ID4

لازم به ذکر است که فولکس‌واگن ID4 در بازار چین در دو نسخه ID4 X و ID4 Crozz عرضه می‌شود. این دو نسخه تفاوت‌هایی جزئی از لحاظ ظاهری با یکدیگر دارند اما تفاوت اصلی آن‌ها این است که اولی حاصل همکاری فولکس‌‌واگن با گروه SAIC است و نسخه دوم که قرار است به بازار ایران فرستاده شود، نتیجه جوینت‌ونچر فولکس‌واگن با گروه FAW است. فولکس‌واگن-FAW ID4 Crozz از مارچ ۲۰۲۱ در چین و در قالب ۵ تریم متفاوت تجهیزاتی و گستره قیمتی ۳۰ هزار و ۷۲۴ دلار تا ۴۳ هزار و ۲۰ دلار عرضه شده است. این مدل سوار بر پلتفرم MEB گروه فولکس‌واگن است و به عنوان یک شاسی‌بلند تمام‌الکتریکی نسبتا کوچک و فشرده فروخته می‌شود.

از بین این دو نسخه، ID4 Crozz شباهت بیشتری به نسخه اروپایی ID4 دارد اما به باتری کوچک‌تری مجهز است. این نسخه توانایی پیمایش ۴۰۰ کیلومتر را دارد و می‌تواند ۱۶۸ اسب بخار و گشتاور ۳۱۰ نیوتن‌متر تولید کند. علاوه بر مدل استاندارد، یک نسخه با مسافت قابل‌پیمایش طولانی‌تر هم وجود دارد که قدرت تولیدی آن به ۲۰۱ اسب بخار و گشتاور ۳۱۰ نیوتن‌متر می‌رسد و می‌تواند با یک بار شارژ کامل، مسافتی برابر با ۵۵۰ کیلومتر را طی کند. یک نسخه قدرتمندتر برای بازار چین نیز وجود دارد که قادر به تولید ۳۰۲ اسب بخار و گشتاور ۴۶۰ نیوتن‌متر خواهد بود و مسافت قابل‌پیمایش آن نیز ۵۲۰ کیلومتر اعلام شده است. البته باید این نکته را در نظر داشت که بعید است شاهد عرضه این نسخه در بازار ایران باشیم.

نظر دهید


در همین زمینه