شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - کیا K5
از سوی کوشا خودرو

بر اساس اعلام شرکت کوشا خودرو قیمت نهایی کیا K5 یا کیا اپتیما در ایران مشخص شد. کوشا خودرو قیمت این محصول کیا را 2 میلیارد و 467 میلیون و 321 هزار و 500 تومان اعلام کرد.

 

علاوه بر این از امروز اول بهمن‌ماه برای آن دسته از متقاضیانی که این خودرو را در سامانه فروش خودروهای وارداتی ثبت‌نام کرده بودند و بر اساس اولویت وزارت صمت می‌توانند این خودرو را خریداری کنند پیامکی از سوی کوشا خودرو ارسال خواهد شد تا بر این اساس بتوانند نسبت به تکمیل وجه اقدام کنند. بر اساس قوانین وضع شده 90 روزکاری بعد از تکمیل وجه شرکت عرضه کننده خودرو موظف است خودروی وارداتی را تحویل مشتریان دهد.

 

کیا K5 سومین محصول کوشا خودرو بعد از کیا سلتوس و کیا سونت بود که چندی پیش رونمایی شد. کیا K5 همان کیا اپتیما است که مجهز به یک پیشرانه ۴سیلندر خطی ۲ هزار سی‌سی است که می‌تواند تا ۱۵۰ اسب‌بخار تولید کند و حداکثر گشتاور آن نیز به ۱۹۶ نیوتن‌متر می‌رسد. این قدرت از طریق یک جعبه‌دنده ۶سرعته اتوماتیک، به محور جلو که مجهز به سیستم تعلیق مک‌فرسون است، ارسال می‌شود. سیستم تعلیق محور عقب هم از نوع چنداتصالی (مولتی‌لینک) است.

 

         بخوانید -> نسل جدید کیا اپتیما به ایران رسید + مشخصات فنی

 

از بارزترین ویژگی‌های فضای داخلی کیا K5 می‌توان به فرمان برقی و تلسکوپی قابل‌تنظیم، دوربین دنده عقب، صفحه نمایش ۸ اینچی مخصوص سیستم صوتی، غربیلک فرمان و اهرم تعویض‌دنده با روکش چرم مصنوعی، تهویه مطبوع دستی و درچه هوای تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب اشاره کرد. پورت شارژ با ورودی USB و ورودی ۱۲۷ فندکی نیز وجود دارد و سیستم آن از اتصالات بلوتوث، Apple CarPlay و Android Auto هم بهره می‌برد. جایگاه نگه‌داری لیوان برای راننده و سرنشین جلو، چندین حالت رانندگی مختلف، تنظم ارتفاع و نشیمن‌گاه صندلی و شیشه‌بالابرهای برقی از سایر ویژگی‌های کیا K5 در این بخش محسوب می‌شوند.

نظر دهید