شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - تویوتا میرای
مخصوص بازار ژاپن

تویوتا با معرفی نسخه جدید و پیشرفته‌ای از مدل میرای برای سال ۲۰۲۴ نشان داد که می‌خواهد رقابت احتمالی آن با دیگر محصول خود یعنی تویوتا کران سدان را شدت دهد.

تویوتا میرای ۲۰۲۴ که عرضه رسمی آن در ژاپن از ۱۸ دسامبر آغاز خواهد شد، تاکید بیشتری بر تجهیزات ایمنی دارد و مجهز به جدیدترین سیستم تویوتا یعنی Toyota Safety Sense است. این خودروساز ژاپنی جزییات چندانی از این سیستم را منتشر نکرده اما گفته که کارکردی به نام Proactive Driving Assist وجود دارد که «کاهش شتاب و پشتیبانی از فرمان را ارائه می‌دهد.» باید منتظر تفسیر تویوتا از این سیستم ماند اما تجربه ثابت کرده که این ویژگی ممکن است برای گروهی از راننده‌ها، کمی آزاردهنده باشد و تجربه رانندگی آن‌ها را مختل کند.

البته تجهیزات ایمنی تویوتا میرای ۲۰۲۴ محدود به این گزینه‌ها نیست و شامل موارد متعددی مثل سیستم هشدار پیش از برخورد با قابلیت تشخیص عابرین پیاده و دوچرخه‌سوار‌ها، هشدار کراس‌ترافیک، هشدار انحراف از خطوط و کمک‌رسان تغییر خطوط می‌شود. خریداران این نسخه همچنین می‌توانند مواردی مثل کروز کنترل تطبیق‌پذیر، نوربالای اتوماتیک، کمک‌رسان علائم راهنمایی و رانندگی و سیستم نظارت و تشخیص نقاط کور را هم انتخاب کنند.

علاوه بر سیستم‌های رایج و سنتی کمک‌رسان رانندگی، نسخه جدید میرای نیز همچنان با سیستم رانندگی نیمه‌خودران Teammate عرضه می‌شود. یک سیستم پارک پیشرفته هم وجود دارد که «اجازه می‌دهد هر راننده‌ای بتواند خودروی خود را به شکلی راحت و امن» پارک کند.

عمده تغییراتی که شامل تویوتا میرای ۲۰۲۴ شده از موارد ایمنی بوده‌اند اما اکنون نسخه‌های بیشتری نیز با صفحه‌های ۱۲.۳ اینچی عرضه می‌شوند. همچنین، یک سیستم نورپردازی جدید ۶۴ رنگ و فناوری کلید دیجیتالی هم وجود دارد.

هنوز مشخص نیست که این به‌روزرسانی‌ها شامل نسخه‌های مخصوص بازارهای دیگر میرای از جمله ایالات متحده خواهد شد یا خیر اما نسخه عرضه‌شده در آمریکا هم‌اکنون نیز مجهز به سیستم Teammate است. تویوتا به عملکرد فنی یا تغییرات پیشرانه در این نسخه اشاره‌ای نکرده پس می‌توان همانند گذشته، شاهد استفاده از سه مخزن سوخت هیدروژنی، یک سوخت سلولی، بسته باتری لیتیوم‌یونی ۱.۲۴ کیلووات بر ساعت و یک موتور الکتریکی ۱۸۲ اسب بخاری (که چرخ‌های عقب را تغذیه می‌کند.) باشیم.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه