شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - سوزوکی فرانکس
بر پایه بالنو

 

سوزوکی همچنان به گسترش لاین آپ SUV‌های خود ادامه می‌دهد و بر همین اساس در نمایشگاه خودرو دهلی از فرانکس رونمایی کرد. این کراس‌اوور بر اساس سدان کامپکت بالنو توسعه پیدا کرده و نشانه‌هایی از گرند ویتارا دارد.


ابعاد فرانکس در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین دو محور برابر با 3995، 1765، 1550 و 2520 میلی‌متر است که باعث می‌شود؛ 5 میلی‌متر در طول، 20 میلی‌متر در عرض و 50 میلی‌متر در ارتفاع بزرگتر از بالنو باشد. نزدیک‌ترین محصول به فرانکس برزا خواهد بود که آن هم مانند دیگر محصولات سوزوکی بر روی معماری و پلتفرم Heartect سوزوکی بنا شده است.


سوزوکی با تولید فرانکس، جوانان را هدف گرفته و در همین راستا سعی بر آن داشته تا طراحی خارجی آن را با استفاده از چراغ‌های دیلایت باریک که توسط نوار کرومی به یکدیگر متصل هستند، خطوط تیز جلو، گلگیر‌های پف کرده و خط شانه برجسته اسپرت جلوه دهد. نمای عقب با شیشه زاویه دار که در بالای آن اسپویلر یکپارچه نصب شده همراه با چراغ‌های متصل به هم و دفیوزر نقره‌ای رنگ با نمای جلو بسیار هماهنگ است. این اولین تلاش سوزوکی برای تولید کراس‌اوور کوپه به حساب می‌آید.

 


کابین به واسطه دو رنگ بودن به بالنو شباهت دارد اما در اینجا به لطف تزئینات نقره‌ای و فلزی مات طراحی شیک‌تری دارد. نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی 9 اینچ همراه با اندروید اتو و اپل کار پلی، هدآپ دیسپلی، دوربین 360 درجه، پد شارژ بی‌سیم، سیستم صوتی آرکامیکس، دریچه تهویه مطبوع سرنشینان عقب، شش کیسه هوا از برخی امکانات این کراس‌اوور به حساب می‌آیند.


برای فرانکس دو گزینه بنزینی در نظر گرفته شده که نمونه اول از نوع 1 لیتر توربو همراه با سیستم هایبرید ملایم با 99 اسب‌بخار قدرت و 148 نیوتن‌متر گشتاور است. این میزان نیرو و گشتاور توسط گیربکس 5 سرعته دستی و یا 5 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.


دومین گزینه از نوع 1.2 لیتر دوال جت تنفس طبیعی و بدون سیستم هایبرید است که 89 اسب‌بخار قدرت و 113 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال قدرت در هر دو نمونه یکسان خواهد بود.

 

نظر دهید


در همین زمینه