شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - IM اسنیک L7
سریع‌تر از تایکان

 

برند چینی IM که مخفف Intelligence in Motion است سال 2020 توسط سایک با مالکیت 36 درصد، علی بابا و شانگهای پودونگ هر کدام با 18 درصد با عنوان ژیجی ماشین (Zhiji Auto) تاسیس شد. IM L7 اولین محصول این برند بود که تابستان گذشته عرضه آن در چین آغاز شد.


می‌توان گفت L7 نمونه چینی تسلا مدل S است که طول بدنه 5098 میلیمتر و بدنه صیقلی با ضریب درگ 0.21 دارد. کابین با نمایشگر‌های آموال‌ای‌دی (AMOLED)، رانندگی خودکار سطح 2 موسوم به IM AD و سنسور لیدار که به صورت استاندارد بر روی آن نصب می‌شود به روز و جذاب است. از دیگر موارد مهم خودرو آی‌ام L7 می‌توان به سیستم چهارچرخ محرک و سیستم تعلیق تطبیقی که ساخت آن بر عهده مهندسی پیشرفته ویلیامز (Williams Advanced Engineering) بوده اشاره کرد.


از نظر قوای فنی، آی‌ام L7 از دو موتور الکتریکی بهره می‌برد که 578 اسب‌بخار قدرت و 725 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. موتورها نیروی خود را از باطری‌های 93 کیلووات ساعت می‌گیرند که با یکبار شارژ می‌تواند در چرخه CLTC 615 کیلومتر برد پیمایش داشته باشد. با توجه به این اعداد، این سدان برای رسیدن به تندی 100 کیلومتر از حالت سکون، تنها به 3.8 ثانیه زمان نیاز دارد. قیمت نمونه استاندارد مابین 51 تا 56 هزار دلار است.



حالا این شرکت یک نسخه پرفورمنس تحت عنوان اسنیک پرفورمنس معرفی کرده که در دو نوع عرضه خواهد شد. اسنیک پرفورمنس ساده (Snake Performance Lite) تنها شامل موتور‌های الکتریکی قدرتمند‌تر با خروجی 605 اسب‌بخار و 730 نیوتن‌متر گشتاور، فرمان نیمه، روکش صندلی‌های جیر و رنگ بدنه مات تیره می‌شود. شتاب این خودرو با این کیت 3.7 ثانیه خواهد بود.


اما نسخه فول آی‌ام L7 اسنیک پرفورمنس تغییراتی مانند اصلاح شاسی، سیستم تعلیق تنظیم شده، ترمز‌های تقویت شده برمبو، چرخ‌های سبک وزن، تنظیمات الکترونیکی رانندگی جدید و دنده فرمان (steering gear) کوتاه‌تر را به خود می‌بیند.


با چنین تغییراتی و خروجی پیشرانه، این سدان تبدیل به یک خودرو قابل راندن در پیست می‌شود. این شرکت این نمونه را در پیست بین‌المللی ژجیانگ (Zhejiang) تست کرده و زمان 1:42.212 را به ثبت رسانده که 2 ثانیه از پورشه تایکان توربو اس سریع‌تر بوده است.


این نسخه‌ها در حال حاضر در چین به فروش می‌رسند. نسخه Lite 66 هزار دلار و نسخه بالاتر 80 هزار دلار قیمت دارد.

 

نظر دهید


در همین زمینه