شبکه‌های اجتماعی

چینگ‌لینگ تاگا، پیکاپ جدید بازار با قلب ایسوزو

صنایع خودروسازی پادرا پیکاپ خود را رونمایی کرد


شب گذشته، صنایع خودروسازی پادرا به صورت رسمی از پیکاپ دو کابین خود رونمایی کرد. چینگ لینگ تاگا (QingLing Taga) محصولی است که این شرکت برای بازار ایران در نظر گرفته و شب گذشته در تیپ‌های مختلف به نمایش درآمد.


چینگ لینگ یک خودروساز چینی است که از دهه 80 میلادی محصولات ایسوزو را در بازار چین عرضه می‌کند. در ابتدا این محصولات به صورت وارداتی عرضه می‌شد، اما به فاصله چند سال، چینگ لینگ به تولید کننده خودروهای ایسوزو تبدیل شد و نکته جالب توجه در مورد این دو خودروساز، سهام 20 درصدی ایسوزو در چینگ لینگ چین است. همین رابطه موجب شده محصولات اختصاصی برند چینگ لینگ نیز تا اندازه زیادی با محصولات ایسوزو مشترک باشد.


چینگ لینگ تاگا یک پیکاپ دو کابین است که نخستین بار در سال 2017 رونمایی شد. با این حال محصول که صنایع خودروسازی پادرا شب گذاشته به نمایش گذاشت، محصول سال 2021 این خودروساز است. چینگ لینگ تاگا که بر پایه ایسوزو دی-مکس طراحی شده، قرار است در بازار ایران با دو نوع موتور بنزینی و دیزلی عرضه شود.


موتور بنزینی چینگ لینگ تاگا با کد CE18 شناخته می‌شود. این موتور با حجم 1.8 لیتر مجهز به توربوشارژ و فناوری پاش مستقیم سوخت، توان تولید 227 اسب بخار قدرت را دارد. نسخه بنزینی با یک جعبه دنده 7 سرعته دستی همراه شده است. یک موتور دیزلی نیز برای این خودرو قابل سفارش است که حجم آن به 3 لیتر می‌رسد و حداکثر توان خروجی آن توسط صنایع خودروسازی پادرا 138 اسب بخار اعلام شده که با یک جعبه دنده 6 سرعته دستی جفت و جور شده است.


نکته جالب دیگر در خصوص چینگ لینگ تاگا، امکان عرضه آن با دو طول مختلف است. نسخه کوتاه این خودرو 5382 میلی‌متر طول دارد و فاصله بین دو محور آن 3096 میلی‌متر ست. اما نسخه محور بلند آن 5692 میلی‌متر طول دارد و دارای فاصله بین دو محور 3406 میلی‌متر است. مقایسه این اعداد نشان می‌دهد نسخه محور بلند چینگ لینگ تاگا 31 سانتی‌متر کشیده‌تر از نسخه کوتاه آن است. با این حال این افزایش طول و فاصله بین دومحور تاثیر بر راحتی سرنشین‌های این خودرو ندارد و تنها حوض بار بزرگ‌تری برای نسخه کشیده تاگا در نظر گرفته شده است.


بر اساس آنچه صنایع خودروسازی پادرا اعلام کرده، هنوز تیپ‌بندی چینگ لینگ تاگا برای بازار ایران به طور دقیق مشخص نیست و احتمالا جزییات بیشتر در خصوص ویژگی‌های فنی این خودرو و این که کدام موتور برای کدام طول در نظر گرفته می‌شود در ماه‌های آتی (احتمالا پاییز سال جاری) مشخص خواهد شد.


با این حال با توجه به فلسفه طراحی چینگ لینگ تاگا که ترکیب کارایی یک پیکاپ با راحتی یک خودروی شاسی بلند است، مجموعه‌ای از امکانات رفاهی برای این خودرو در نظر گرفته شده که جذابیت آن را افزایش می‌دهد. سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با خروجی مجزا برای ردیف عقب، ورود و استارت بدون کلید، سیستم پایش فشار باد تایر، ترمزهای جلو و عقب دیسکی، سیستم چهار چرخ محرک با تبدیل الکترونیکی، سیستم توزیع الکترونیکی نیرو، برنامه کنترل پایداری الکترونیکی، دروبین 360 درجه، هشدار خروج از خط، دروبین ثبت وقایع، کروز کنترل، نمایشگر 10 اینچی اطلاعات سرگرمی، سیستم کنترل ثابت خودرو هنگام شتاب گیری، تودوزی چرمی صندلی‌ها، تنظیم برقی 8 حالته صندلی راننده به همراه گرمکن، امکاناتی است که در کاتالوگ منتشر شده از سوی صنایع خودروسازی پادرا برای چینگ لینگ تاگا اعلام شده است.


هنوز جزییات دقیقی از زمان عرضه و قیمت چینگ لینگ تاگا اعلام نشده است. با این حال می‌توان گفت این خودرو احتمالا در نیمه دوم سال جاری وارد بازار شود. چینگ لینگ تاگا در بازار ایران رقیب مستیقم KMC T8، فوتون تانلند، آمیکو آسنا، یوآز پیکاپ و مکث کلوت خواهد بود.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه