شبکه‌های اجتماعی

لاماندو L، محصول جدید فولکس‌واگن برای بازار چین
Automobile Farsi - Lamando L

لیفت‌بک جدید فولکس‌واگن

 

 

تاکنون چنین فولکس واگنی تولید نشده بود. فولکس‌واگن لاماندو L به طور اختصاصی برای بازار چین طراحی شده است و شرکت سرمایه‌گذاری مشترک سایک فولکس‌واگن آن را تولید خواهد کرد.

 

لاماندو برای اولین بار در سال 2014 رونمایی شد و جایگزینی برای سدان‌های سنتی فولکس‌واگن بود. بدنه اسپرت، پیشرانه‌های توربو و پرقدرت قرار بود مشتریان جوان را جذب این مدل کند. در ابتدا ظرفیت تولید 140 هزار دستگاه برای لاماندو در خط تولید ایجاد شده بود اما بعدا این عدد به 66 هزار دستگاه در سال کاهش یافت و حالا لاماندو جدید نسل دوم این مدل به حساب می‌آید.

 

لاماندو L یک لیفت‌بک پنج در با درهای جانبی بدون قاب است که برای فولکس‌واگن مدل غیر معمولی از نظر ظاهری به حساب می‌آید. طراحی جلوی لاماندو چهره قورباغه خشن را ترسیم کرده و چراغ‌های LED جلوی آن به این خشونت اضافه کرده است. جلوپنجره عریض لاماندو L یکی دیگر از ریسک‌هایی است که طراحان فولکس‌واگن در طراحی این مدل انجام داده‌اند که پیش از این در فولکس‌واگن ندیده بودیم.

 

در نسل دوم لاماندو رشد قابل توجهی از نظر ابعاد و اندازه ایجاد شده است، طول آن 4784 میلی‌متر است که نسبت به نسل قبل 146 میلی‌متر کشیده‌تر شده است. همچنین اشکودا اکتاویا لیفت‌بک نیز طولی معادل 4689 میلی‌متر دارد که نشان می‌دهد لاماندو از آن کشیده‌تر است.عرض لاماندو L 1831 میلی‌متر بوده و ارتفاع آن 1469 میلی‌متر است. فاصله دو محور این اتومبیل 2731 میلی‌متر است و چرخ‌های آن 18 اینچی است.

 

لاماندو L بر اساس پلت‌فرم MQB Evo ساخته شده که به طور پیش فرض یک سیستم تعلیق چند لینکی در عقب آن نصب شده است.  برای لاماندو پیشرانه 1.4 لیتری TSI با قدرت 150 اسب‌بخار در نظر گرفته شده که با یک جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک هماهنگ شده است. به نظر می‌رسد در آینده نسخه‌های دو لیتری قدرتمندتری نیز برای لاماندو در نظر گرفته شود.

 

کابین 5 نفره از عناصری ساخته شدهاست که سایر مدل‌های مدرن فولکس‌واگن که بر اساس پلت‌فرم MQB نیز از آن برخوردارند به جز یک استثنای مهم که شامل ترکیب بصری نمایشگرهای ابزار و سیستم رسانه‌ای اطلاعات و سرگرمی می‌شود. تاکنون فولکس‌واگن از چنین ترکیبی برای سیستم‌های نمایشگر مدل‌های خود اجتناب کرده بود اما در چین ظاهرا نتوانسته روال خود را ادامه دهد. امکاناتی همچون سیستم صوتی Beats، سانروف، صندلی‌های برقی جلو، دوربین دید عقب و کروز کنترل تطبیقی برای لاماندو جدید در نظر گرفته شده است.

 

لاماندو L جدیدترین محصول فولکس‌واگن بهار 2022 به بازار چین عرضه می‌شود. مدل سدان این اتومبیل 24 هزار دلار قیمت دارد اما مدل لیفت‌بک قطعا گران‌تر خواهد بود.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه