شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ام جی 5
نمایش MG 5  در شوروم جدید فرداموتورز

 پس از به نمایش گذاشتن محصولات جدید از گروه ام‌جی در نمایشگاه تهران، اکنون شرکت فرداموتورز با نمایش این مدل‌ها، تجهیزات و مشخصات فنی نسخه‌های درنظر گرفته شده برای بازار ایران را تایید کرد. یکی از این خودروها، ام‌جی۵ است که از مدل‌های خانوادگی موفق گروه سایک و زیرمجموعه آن یعنی ام‌جی محسب می‌شود.

 

بررسی تجهیزات و مشخصات فنی ام جی ۵

ام‌جی ۵ طول و عرضی به اندازه ۴۶۰۱ میلی‌متر و ۱۸۱۸ میلی‌متر دارد و ارتفاع و فاصله بین‌محوری آن هم به ترتیب به ۱۴۸۹ میلی‌متر و ۲۶۸۰ میلی‌متر می‌رسد. فضای بار آن ۵۱۲ لیتر اعلام شده است و وزن  خالص خودرو نیز ۱۲۳۰ کیلوگرم است. این ابعاد، ادعای ام‌جی مبنی بر «خانوادگی بودن» این خودرو را تایید می‌کند. البته امکانات رفاهی و تجهیزات موجود در خودرو نیز گواهی دیگری برای اثبات این ادعا هستند.

 

در فضای داخلی ام‌جی۵، یک نمایشگر ۱۰ اینچی مخصوص سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی دیده می‌شود. فرمان قابل تنظیم با دکمه‌های کنترل سیستم صوتی، یک کامپیوتر سفری، تودوزی چرمی، صندلی راننده با ۶ جهت (به همراه تنظیم گودی کمر) و سرنشین جلو با ۴ جهت دستی پیش‌فرض سایر ویژگی‌هی فضای داخلی خودرو را تشکیل می‌دهند. در کابین ام‌جی۵ همچنین ۶ بلندگوی صوتی باکیفیت، اتصال بلوتوث، ۵ پورت USB و سانروف برقی دیده می‌شوند.

 

چراغ‌های جلوی ام‌جی۵ از نوع LED و خودرو سوار بر چرخ‌های ۱۶ اینچی است. پالت رنگی این مدل نیز نسبتا متنوع و جذاب است و ظاهرا قرار است شاهد عرضه آن در رنگ‌های سیاه، سفید، خاکستری، قرمز، آبی و بژ باشیم.

 

 

ام‌جی ۵ از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری بهره می‌برد که توان تولید ۱۱۸ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰ نیوتن‌متر را دارد. قدرت تولیدشده توسط این پیشرانه از طریق یک جعبه‌دنده اتوماتیک CVT توزیع می‌شود و سیستم تعلیق در محور جلو از نوع مک‌فرسون و در محور عقب، از نوع تورشن بیم است. طبق اطلاعات منتشرشده توسط فرداموتورز، حداکثر سرعت خودرو ۱۸۰ کیلومتر در ساعت است. ام‌جی ۵ منطبق بر استانداردهای آلایندگی یورو۵ است و فضای باک سوخت آن ۴۵ لیتر و مصرف سوخت متوسط آن نیز طبق اطلاعات رسمی گروه سایک، ۵.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. 

 

ام‌جی۵ در قسمت تجهیزت ایمنی و سامانه‌های کمک‌رسان نیز تحسین‌برانگیز است و از مواردی مثل ترمز BA، CBC، EBD، ABS و کنترل پایداری EPA و ESP بهره می‌برد. خودرو مجهز به دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور و دوربین عقب است و علاوه بر ترمزدستی برقی به همراه اتوهلد، از سامانه کنترل دما و باد تایر نیز بهره‌مند است. ایربگ‌ها و صندلی مخصوص ایزوفیکس سایر ویژگی‌های خودرو در بحث مسائل ایمنی محسوب می‌شوند.

 

نظر دهید


در همین زمینه