شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ام‌وی‌ام X33 کراس
هم زمان با بازارهای جهانی

 

مدیران خودرو قصد دارد در نیمه نخست امسال محصول جدید و کامپکت خود را با نام ام‌وی‌ام X33 کراس رونمایی کند. این محصول که بر پایه پلتفرم و بدنه مشترک با X22 پرو طراحی شده، از استایلی متفاوت بهره‌ می‌برد و امکانات بیش‌تری را پیش روی مشتری‌ها می‌گذارد. حالا نمونه‌های این خودرو به ایران رسیده و در شرکت مدیران خودرو دیده شده است.


ام‌وی‌ام ایکس33 کراس، خودرویی است که همزمان با بازار چین و دیگر بازارهای جهانی نظیر روسیه و برزیل، در ایران معرفی خواهد شد. این خودرو نخستین بار دو هفته پیش برای خبرنگارانی که از سراسر جهان برای بازدید از کارخانه چری به چین سفر کرده بودند به نمایش در‌ آمد و نمونه‌های انگشت‌شماری از آن به شوروم‌های چری در چین راه یافته است. با این تفاوت‌هایی در نمونه چینی و آنچه در ایران عرضه خواهد شد دیده می‌شود.


طراحی ام وی ام ایکس33 کراس

مهم‌ترین تغییرات ام‌وی‌ام X33 کراس را باید در طراحی آن جست‌ و جو کرد. در نمای کناری تفاوت چندانی با ایکس22 پرو دیده نمی‌شود، اما در نمای جلو طراحی به کلی دگرگون شده است. چیدمان شطرنجی کروم‌‌های جلوپنجره در چراغ‌های روشنایی روز نیز ادامه پیدا کرده و چهره‌ای جسور به این خودرو بخشیده است.


در نمای کناری ام‌وی‌ام ایکس33 کراس، استفاده از تزئینات نارنجی رنگ در بخش‌های گوناگون خودنمایی می‌کند. همچنین طرحی که مدیران خودرو آن را با نام پوست اژدها معرفی می‌کند، در اجزایی مانند پوشش‌های پلاستیکی روی چرخ‌ها و قاب روی آینه‌های کناری دیده می‌شود. طراحی رینگ‌ها تغییر کرده و از رینگ دو رنگ برای این خودرو استفاده شده که در کنار کالیپرهای قرمز رنگ ترمز، حس پویایی را در این خودرو تقویت می‌کند.

 


در نمای عقب، چراغ‌ها به هم متصل شده‌اند و فرمی کاملا متفاوت از آنچه تا کنون در خودروهای 315 و ایکس22 دیده شده بود را به نمایش می‌گذارد. طراحان ام‌وی‌ام X33 کراس با ظرافت خاصی طرح موسوم به پوست اژدها را در قسمت‌های از چراغ که روشن نمی‌شود نیز تکرا کرده‌اند. مدیران خودرو برای نخستین بار در ایکس 33 کراس لوگوتایپ جدید MVM را استفاده کرده که روی بخش میانی چراغ‌های عقب با حروف کرومی حک شده است. یک اسپویلر جدید نیز برای این بخش در نظر گرفته شده که با ظرافت خاصی طراحی شده و حسی متفاوت از نمونه‌های قبلی را القا می‌کند.


کابین و داشبورد ام‌وی‌ام X33 کراس

با وجود این تغییرها در نمای بیرونی و استایل متمایز ام‌وی‌ام X33 کراس، می‌توان مهم‌ترین تحول این خودرو را طراحی جدید داشبورد آن دانست که به کل دگرگون شده است. توجه به جزییات در طراحی این بخش برای چنین سگمنتی جالب توجه است. در نگاه نخست، طراحی افقی داشبورد و پیروی آن از ترند روز جلب توجه می‌کند. در نمونه‌های وارد شده، نسخه اتوماتیک با طراحی کابین دو رنگ همراه شده است. استفاده از تم دو رنگ آبی-کرمی، که این روزها در خودروهای چینی بسیار رایج است، حسی متفاوت از نمونه دنده‌ای ایجاد می‌کند. مدیران‌خودرو در ایکس 33 کراس سعی کرده از مواد بهتری در کابین استفاده کند. قسمت بالایی داشبورد از مواد نرم استفاده شده که با بافتی منحصر به فرد به کار گرفته شده که حسی شبیه به پارچه را به شما منتقل می‌کند. در دیگر بخش‌ها نیز استفاده از پترن‌های متفاوت، نشان می‌دهد طراحان این خودرو وقت زیادی را برای طراحی کابین آن صرف کرده‌اند.


طراحی به هم پیوسته نمایشگر اطلاعات سرگرمی با صفحه کیلومتر که حالا در آن نیز یک نمایشگر مشابه ام‌وی‌ام X55 تعبیه شده، ایکس 33 کراس را به خودرویی امروزی‌تر تبدیل می‌کند. چیدمان پیانویی کلیدهای فیزیکی، شارژر وایرلس، نورپردازی مخفی و طراحی خاص توییتر‌های خودرو، ویژگی‌هایی است که در کابین ام‌وی‌ام X33 کراس جلب توجه می‌کند. در کنار این‌ها می‌توان نبود تنظیم برقی برای صندلی‌ راننده را به عنوان نقطه ضعف این خودرو مطرح کرد.


در نمونه دنده‌ای خبری از تم دو رنگ نیست. تم کلی سیاه رنگ در این نسخه دیده می‌شود که ممکن است در نسخه‌هایی که به بازار عرضه می‌شود، از همین تم رنگی برای نمونه اتوماتیک نیز استفاده شود. با این حال طراحان ایکس33 کراس با استفاده از تزیینات دودی و دوخت‌هایی با رنگ فسفری حسی اسپرت را در کابین این نسخه نیز ایجاد کرده‌اند. تاچ‌های رنگی هم‌رنگ با دوخت صندلی‌ها در بخش‌هایی از داشبورد نیز دیده می‌شود تا هارمونی کابین تکمیل شود. در نسخه دنده‌ای خبری از نورپردازی مخفی کابین و استارت دکمه‌ای نیست، اما ترمز پارک برقی به صورت استاندارد در هر دو تیپ تعبیه شده است.


مشخصات فنی ام وی‌ام ایکس33 کراس

ابتدای این هفته دو دستگاه ام‌وی‌ام X33 کراس به دفتر مرکزی شرکت مدیران خودرو رسیده است. بر اساس نمونه‌های موجود باید گفت ایکس 33 کراس در دو تیپ در بازار ایران عرضه خواهد شد. نمونه قرمز رنگ که در تصاویر مشاهده می‌کنید، تیپ پایه این خودرو است که با پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی و جعبه دنده دستی 5 سرعته همراه شده است. این موتور با نمونه مورد استفاده در ایکس 22 پرو دنده‌ای مشابه است و توان تولید 116 اسب بخار قدرت و 143 نیوتن متر گشتاور را دارد. نمونه اتوماتیک نیز به یک موتور 3 سیلندر 1 لیتری توربوشارژ مجهز شده که توان تولید 102 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور را دارد و با یک جعبه دنده CVT با شبیه‌سازی 9 سرعته همراه شده است.


هر چند مدیران خودرو در ام‌وی‌ام X33 کراس از دوربین 360 درجه استفاده نکرده است، اما برای این خودرو سنسور جلو در نظر گرفته شده است. آپشنی که در یک خودرو با طول 4200 میلی‌متری کاربرد چندانی ندارد، اما می‌تواند تا حد زیادی جای خالی دوربین جلو را پر بکند.


ام‌وی‌ام X33 کراس در ایران

مدیران خودرو هنوز جزئیات دقیقی از زمان عرضه ایکس 33 کراس اعلام نکرده است، اما قصد دارد این خودرو را در نیمه نخست سال 1402 به بازار عرضه کند. بر اساس اعلام مدیران چینی شرکت مدیران خودرو، قیمت ام‌وی‌ام X33 کراس کم‌تر از یک میلیارد تومان خواهد بود.

 

نظر دهید


در همین زمینه