شبکه‌های اجتماعی

هوندا BR-V، کراس‌اووری نسبتا ارزان برای اندونزی
Automobile Farsi - Honda BRV

به روزرسانی برای کراس‌اوور محبوب هوندا در شرق آسیا


هوندا نسل دوم کراس‌اوور ارزان قیمت خود را با نام BR-V در شهر جاکارتای اندونزی رونمایی کرد. این خودرو در ابتدای سال با نام هوندا N7X کانسپت به نمایش در آمده بود.


جدیدترین کراس‌اوور هوندا با هدف ارائه کابینی راحت و کارایی یک MPV طراحی شده است. هوندا BR-V با وجود ابعاد نسبتا کوچکی که دارد، دارای سه ردیف صندلی و ظرفیت هفت سرنشین است.


هوندا BR-Vجدید دارای تکنولوژی‌های به روز‌تر و ظاهری مجلل‌تر نسبت به نسل قبلی اش است. در بخش طراحی باید گفت، لبه پنجره‌های ردیف عقب مانند نسخه قبلی پایین نیامده و هر چند شیشه‌های عقب سطح محدودتری دارند، اما طراحی کلی بدنه مدرن‌تر به نظر می‌رسد. نمای جلوی هوندا BR-V نیز بر پایه زبان طراحی جدید این شرکت شکل گرفته است.


هنوز تصویری از نمایش داخلی هوندا BR-V منتشر نشده است، اما هوندا اعلام کرده یک نمایشگر TFT 4.2 اینچی برای صفحه کیلومتر در نظر گرفته و یک نمایشگر لمسی 7 اینچی برای اطلاعات سرگرمی در آن تعبیه شده است. در کابین نسخه جدید هوندا BR-V شاهد بازطراحی تکیه‌گاه‌های دست هستیم و فضاهای زیادی برای قرار دادن اشیا در نظر گرفته شده، پشت صندلی‌ها جیب‌ طراحی شده، خروجی برق 12 ولت، 8 جالیوانی و آفتابگیرهای دارای آینه و لامپ نیز از دیگر ویژگی‌های کابین هوندا BR-V‌است. از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به استارت دکمه‌ای اشاره کرد.

 

زیر کاپوت هوندا BR-V یک موتور 1.5 لیتری از سری i-VTEC قرار گرفته که 119 اسب بخار قدرت و 145 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. قدرت این موتور توسط یک جعبه دنده CVT جدید به چرخ‌های جلو انتقال داده می‌شود که می‌تواند مصرف سوخت را کاهش دهد. هوندا تصمیمی برای اضافه کردن پیشرانه هیبریدی به این خودرو ندارد. این تصمیم احتمالا برای پایین نگه داشتن قیمت BR-V گرفته شده و تا زمانی که بازارهای آسیای به اندازه اروپا در مورد آلاینده‌ها سخت‌گیری ندارند، پابرجا خواهد بود.


از سال 2015، بیش از 255000 هوندا BR-V فروخته شده که 30 درصد از این میزان متعلق به بازار اندونزی است. به همین دلیل نسل جدید آن نیز در اندونزی توسعه یافت و قرار است در همین کشور نیز تولید شود. هوندا هنوز قیمت کراس‌اوور جدید خود را اعلام نکرده است، اما انتظار می‌رود قیمتی در محدودی نسل قبلی داشته باشد که از 16811 دلار آغاز می‌شد.

 

نظر دهید


در همین زمینه