شبکه‌های اجتماعی

لینک اند کو O5 پلاس، کراس‌اوور چینی با شتاب 6.5 ثانیه‌ای
اتومبیل فارسی - لینک اند کو O5 پلاس

در نمایشگاه اتومبیل چنگدو رونمایی شد

 


لینک اند کو، خودروسازی که به صورت مشترک توسط جیلی و ولوو شکل گرفته، از آن خودروسازان جوانس است که از ابتدای کار حساب خود را از دیگر خودروسازان چینی جدا کرد. تا کنون طیف گسترده‌ای از خودروهای سدان، هاچ‌بک و کراس اوور توسط این خودروساز به بازار چین عرضه شده، اما نمایشگاه اتومبیل چنکدو فرصتی بوده تا لینک اند کو نسخه قدرتمند کراس کوپه خود را با با نام لینک اند کو O5+ معرفی کند.


در حقیقت به لینک اند کو O5+ دو نسخه قدرتمندتر اضافه شده است که هر دو به موتورهای 2 لیتری توربوشارژ از خانواده Drive-E مجهز شده‌اند که یکی 254 اسب بخار و 350 نیوتن‌متر گشتاور ارائه می‌دهد و دیگری توان تولید 265 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور را دارد. این موتورها بخ یک جعبه دنده 8 سرعته آیسین و سیستم چهار چرخ محرک با کلاچ چند صفحه‌ای ساخت بورگ‌وارنر روی محور عقب همراه شده است.


با این ترکیب، لینک اند کو O5+ ‌می‌تواند تنها در 6.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد که 0.6 ثانیه از برادر سدان خود که آن هم به سیستم چهار چرخ محرک مجهز شده، کندتر است. حداکثر سرعت اعلام شده برای لینک اند کو O5+ 230 کیلومتر بر ساعت است.


در مقایسه با نسخه پایه، لینک اند کو O5+ جدید به فنرها و کمک فنرهای جدیدی مجهز شده است. در محور جلو، از ترمزهای شرکت ژاپنی Akebono با مکانیزم 4 پیستونه استفاده شده و قطر دیسک آت 360 میلی‌متر است. تایرها نیز به صورت استاندادر مدل اسپرت 4S میشلن با اندازه 255/40ZR20 است. بر اساس اندازه گیری‌های صورت گرفته، لینک اند کو O5+ از سرعت 100 کیلومتر بر ساعت 34 متر فضا برای توقف کامل نیاز دارد.


در نمای بیرونی لینک اند کو O5+ با یک کیت بدنه همراه شده که شامل اسپویلر عقب، اسپلیتر جلو، یک دیفیوزر در سپر عقب و قطعه‌های تزیینی دیگر که با طرح فیبر کربن آراسته شده‌اند. با رسیدن لینک اند کو O5+ به حداکثر سرعت این کیت بدنه نیروی رو به پایینی معادل 40 کیلوگرم ایجاد می‌کند.


در کابین لینک اند کو O5+ صندلی‌ها جای خود را به نمونه‌هایی داده است که بدن را بهتر در بر می‌گیرد و دارای پوشش جیر است. لینک اند کو O5+ تا پایان سال میلادی جاری وارد بازار چین خواهد شد و احتمالا در محدود 40000 تا 43000 قیمت گذاری می‌شود.

 

نظر دهید


در همین زمینه