شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ایکس‌پنگ G6
الهام گرفته از ژانر Sci-Fi

 

ایکس‌پنگ در حال گسترش لاین‌آپ خود است و در نمایشگاه شانگهای، جدیدترین کراس‌اوور کوپه خود را به نام G6 معرفی کرد. این خودرو که از آن به عنوان "خودرو رویایی برای جوان‌ها" یاد می‌شود، کراس‌اوور کوپه سایز متوسطی به حساب می‌آید که برای طراحی خارجی آن از ژانر علمی تخیلی بهره گرفته‌اند. شاید فکر کنید که الهام گرفتن از داستان‌های علمی تخیلی یک جمله بازاریابی و یا جمله‌ای از بُعد زیبا شناسی و طراحی خودرو است اما این مورد درباره ایکس‌پنگ G6 صدق نمی‌کند زیرا آنها واقعا از Cixin Liu نویسنده مطرح کتاب‌های علمی تخیلی مشورت گرفته‌اند.


ایکس‌پنگ G6 از اسپویلر فعال عقب که با شیشه ادغام شده بهره می‌برد و به لطف بدنه سیال، ضریب درگ آن تنها 0.248 dc است. مانند اکثر خودروهای به روز، این نمونه نیز از سنسور لیدار، سقف پانوراما (2 متر مربع)، ترند جهانی اسپلیت هدلایت و همینطور از دستگیره‌های در مخفی استفاد می‌کند.


کابین ایکس‌پنگ G6 به صورت ساده طراحی شده و از نمایشگر پشت فرمان، نمایشگر 15 اینچ سیستم اطلاعات و سرگرمی، گرمکن و سردکن صندلی جلو بهره می‌برد. به لطف فاصله بین دو محور 2890 میلی‌متر، فضای پا ردیف عقب ایکس‌پنگ G6 بسیار مناسب خواهد بود. برای روکش صندلی‌ها از جنس پارچه سیلیکونی و میکروفایبر که ضد باکتری و ضد لکه هستند استفاده شده است. صندلی‌های جلو کاملا می‌خوابد تا سرنشینان جلو در مواقع لزوم از آن به عنوان یک تخت استفاده کنند.

 


G6 در دو نسخه تک و دو موتور عرضه می‌شود که نسخه اول از یک موتور الکتریکی بهره می‌برد که 292 اسب‌بخار قدرت و 440 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. نسخه دوم نیز دو موتور الکتریکی دارد که 480 اسب‌بخار قدرت و 660 نیوتن‌متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهد. ایکسپنگ از میزان ظرفیت باطری‌های و بُرد پیمایش آنها صحبتی نکرده است.


رسانه‌های محلی در خصوص قیمت، حدس می‌زنند که قیمت G6 از 34.838 دلار آغاز شود.

نظر دهید


در همین زمینه