شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - لیپ‌موتور T03
گروه سایپا مدعی عرضه لیپ‌موتور

شرکت پارس خودرو در حال بررسی عرضه هاچ‌بک الکتریکی لیپ‌موتور T03 در ایران است. این خودرو اخیرا در سومین دوره از نمایشگاه تحول صنعت خودرو در غرفه گروه سایپا به نمایش درآمده است. 

گروه سایپا در گذشته چندین بار وعده عرضه خودرهای مختلفی را داده است ولی تا امروز هیچ کدام عملی نشدند. این بار و در نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1403 شرکت پارس خودرو، خودروی برقی لیپ‌موتور T03 را به عنوان جدیدترین وارداتی برقی گروه سایپا معرفی کرده است. البته ناگفته نماند شرکت‌های آرین ستاک و شتابران خودرو نیز اعلام کرده‎‌اند که در حال بررسی واردات این خودروی برقی به بازار ایران هستند. باید منتظر ماند و دید که آیا این محصول در نهایت به بازار ایران راه پیدا خواهد کرد یا اینبار نیز گروه سایپا تنها با نمایش یک محصول و دستاوردسازی قصدی برای عرضه جدی آن ندارد.

 

لیپ موتور T03 یک خودروی برقی جمع و جور است که به دلیل ترکیب مقرون به صرفه بودن و ویژگی‌های مدرن مورد توجه قرار گرفته است. T03 که به عنوان یک گزینه مناسب برای مسافرت‌های شهری طراحی شده است، قصد دارد افرادی را که به دنبال یک وسیله نقلیه اقتصادی و کاربردی هستند، جذب کند.

جالب است بدانید که گروه بزرگ استلانتیس (پژو، سیتروئن، دوج، فیات، مازراتی، اوپل، لانچیا، کرایسلر، دی اس و...) ابتدا ۲۰ درصد از سهام لیپ موتور چین را خریداری کرد و برنامه تولید محصولات آن را داشت که در نهایت موفق به دستیابی به این هدف نشد و در حال حاضر نمایندگی عرضه محصولات لیپ موتور را در بازارهای اروپایی در اختیار دارد.

 

مشخصات ظاهری لیپ‌موتور T03

از نظر بصری، لیپ موتور T03 دارای طراحی شیک و مدرن است. ابعاد جمع و جور و خطوط منحنی‌ آن ظاهری جوان‌پسند و پرانرژی به آن می‌بخشند. سبک طراحی خودرو ترکیبی از سادگی و مدرنیته است و توجه به جزئیات در چراغ‌های جلو، عقب و طراحی کلی خودرو مشهود است. فضای داخلی T03 بر کاربردی بودن و راحتی تمرکز دارد. اگرچه بیش از حد مجلل نیست، اما دارای طراحی تمیز و مینیمالیستی با کنترل‌های کاربرپسند و فضای کافی برای سرنشینان و بار است.


مشخصات فنی لیپ‌موتور T03

لیپ موتور T03 به باتری لیتیوم یونی 41.3 کیلووات ساعتی مجهز شده است که برد قابل توجهی تا 403 کیلومتر (NEDC) را با یک بار شارژ ارائه می‌دهد. نیروی محرکه خودرو توسط یک موتور الکتریکی 107 اسب بخاری تامین می‌شود که قادر به تولید گشتاور 158 نیوتن‌متر است و شتاب گیری سریع برای رانندگی شهری را تضمین می‌کند. این خودرو از نوع دیفرانسیل جلو و مجهز به گیربکس تک‌سرعته است. T03 از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و امکان شارژ 80 درصدی را در حدود 36 دقیقه فراهم می‌کند.

 

برخی امکانات لیپ موتور T03 عبارت‌اند از:

  • فرمان برقی
  • کروز کنترل
  • فرمان مجهز به کنترل صوتی
  • آینه‎‌های برقی با گرمکن
  • سنسور پارک
  • سانروف

 

لیپ‌موتور T03 با ظاهری مدرن و کابینی جادار، می‌تواند به عنوان یک گزینه جذاب برای رانندگی در شهر و مسافت‌های کوتاه مطرح باشد. باید منتظر ماند و دید که پارس خودرو چه برنامه‌ای برای عرضه این هاچ‌بک برقی در نظر گرفته و آیا T03 می‌تواند در بازار خودروهای برقی ایران جایگاهی برای خود دست و پا کند یا خیر.

 

نظر دهید