شبکه‌های اجتماعی

لارک R3، کراس جدید خودروسازان راین در تهران دیده شد
اتومبیل فارسی - لارک Q1 / لارک R3

خودروسازان راین به دنبال بازگشت به بازار


خودروسازان راین فعالیت خود را ابتدای دهه 80 با مونتاژ خودروهای هیوندای آغاز کرد و در دهه 90، پس از این که شرکای چینی را جایگزین هیوندای کرد و به بخش خصوصی واگذار شد، به دلیل بحران‌های مالی شدید، فعالیتش به حداقل رسید. این شرکت از سال 1395 دیگر محصول جدیدی را به بازار معرفی نکرد و تولید آن تنها به سی‌کی‌دی‌هایی محدود می‌شد که از قبل سفارش گذاری کرده بود. حالا زمزمه‌هایی از فعالیت دوباره خودروسازان راین شنیده می‌شود و محصول جدید این خودروساز در تهران شکار دوربین «اتومبیل فارسی» شده است.


خودرویی که در تصویر مشاهده می‌کنید، لارک Q1 است که احتمالا در خودروسازان راین با نام لارک R3 تولید خواهد شد. لارک یک خودروساز کوچک چینی است که تنها یک محصول تجاری شده دارد، اما امتیاز تولید خودروهای دیگری نیز در اختیار این شرکت قرار دارد که هنوز به مرحله تجاری سازی نرسیده است.


لارک Q1، یک مینی MPV کراس است طراحی آن به سال 2010 باز می‌گردد. این خودرو پیش از این که به خط تولید لارک برسد، برای چند سال در شرکت چانگان با نام CX20 به تولید رسید و شرکت یانگمن لوتوس نیز برای مدت کوتاهی آن را با نام تجاری خود به تولید رسانده است.

 

AutomobileFarsi Lark Q1 Rayen R3 10


لارک Q1، به یک موتور بنزینی 4 سیلندر با حجم دقیق 1370 سی‌سی مجهز است که توان تولید 101 اسب بخار و گشتاور 120 نیوتن متر را دارد و با یک جعبه دنده اتوماتیک وارد بازار ایران خواهد شد. از نظر اندازه این خودرو دارای طول، عرض و ارتفاع 3970، 1730 و 1615 میلی‌متر است فاصله بین دو محور آن 2450 میلی‌متر است. هر چند لارک Q1 ظاهر چندان مدرن و زیبایی ندارد، اما دست کم روی کاغذ، می‌تواند از نظر فنی جای خالی رنو ساندرو را در بازار ایران پر کند.


خودروسازان راین هنوز جزییاتی از چندو چون عرضه لارک Q1 اعلام نکرده است و تنها روی وبسایت این شرکت پوستری درج شده که در کنار تصویر لارک نام R3 درج شده است. بر اساس اطلاعاتی که به دست اتومبیل فارسی رسیده، نمونه قرمز رنگی که در تصاویر مشاهده می‌کنید، در ایران مونتاژ شده است، اما هنوز مشخص نیست لارک Q1 چه زمانی برای ورود به بازار آماده می‌شود. نکته جالب دیگر روی پوستر منتشر شده از سوی خودروسازان راین، شاسی بلند Kawei EV1 است که احتمالا، این خودرو نیز به عنوان یکی دیگر از محصولات جدید خودروسازان راین انتخاب شده است.

 

AutomobileFarsi Lark Q1 Rayen R3 0

نظر دهید


مرتضی
سلام مال دوستم مشکل رنگ داشت داره می‌بره برای تعویض و دریافت خسارت پیشنهاد میکنم ببرید کارشناسی رنگ

در همین زمینه