شبکه‌های اجتماعی

لانچیا به برند پریمیوم اتحاد استلانتیس تبدیل می‌شود
Automobile Farsi - 2012 Lancia Ypsilon

برنامه‌ها تازه برای استلانتیس برای لانچیا

 

این روزها از لانچیا فقط یک سایه باقی مانده است. خودروسازی که در دهه‌های پایانی قرن بیستم به عنوان یکی از حکمرانان مسابقات رالی شناخته می‌شد، حالا تنها با یک محصول به نام اپسیلون سوپرمینی به کار خود ادامه می‌دهد. محصولی که از زمان معرفی‌اش در سال 2011 تا کنون بدون تغییر باقی مانده، اما حالا با شکل‌گیری اتحاد استلانتیس، امیدها برای احیای این خودروساز مشهور ایتالیایی افزایش یافته است.


بر اساس آن چه به تازگی از لانچیا منتشر شده، اتحاد جدید استلانتیس قصد دارد این خودروساز را به عنوان یک برند پریمیوم در کنار دی‌اس و آلفارومئو قرار دهد و رهبری و مدیریت آن بر عهده لوکا ناپولیتانو خواهد بود؛ کسی که پیش از این مدیریت فیات و آبارث را در بازاهای اروپا، خاورمیانه و آسیا برعهده داشت.


آیا این بدان معناست که فرصت یک درخشش دوباره به لانچیا داده خواهد شد؟ با توجه به این که استلانتیس هنوز جزییات چندانی در این زمینه مطرح نکرده، پاسخ به این سوتال مشکل است. با این وجود می‌تواند گفت استلانتیس ابزار مناسب برای شکل دادن دوباره به لانچیا را در اختیار دارد و می‌تواند با احیای مدل‌های قدیمی این برند و تزریق DNA خودروهای الکتریکی به آن‌ها، آینده این خودروساز ایتالیایی را تغییر دهد.


بر اساس گزارش‌های فروشی که به تازگی منتشر شده، اتحاد استلانتیس با مجموع فروش 3.89 میلیون دستگاه خودرو در سال 2020، به عنوان ششمین خودروساز بزرگ در سال 2020 شناخته می‌شود. این مجموعه با اختلاف 33 درصدی، پشت سر هیوندای و کیا قرار دارد که موفق شده‌اند 4.5 میلیون خودرو در سال 2020 بفروشند. این میزان در جنرال موتورز 4.72 میلیون دستگاه و در اتخاد رنو نیسان 5.54 میلیون دستگاه خودرو است. بزرگ‌ترین خودروساز در این سال گروه تویوتا با تولید 6.68 میلیون دستگاه خودرو است و گروه فولکس‌واگن با 6.18 میلیون دستکاه خودرو در رده دوم قرار دارد.

 

 

نظر دهید