شبکه‌های اجتماعی

بازگشت رنو 5 افسانه‌ای در قالب یک هاچ‌بک الکتریکی شهری
اتومبیل فارسی - مدل مفهومی رنو 5

عرضه 7 اتومبیل الکتریکی جدید تا سال 2025 از سوی رنو

 

 

رنو به عنوان بخشی از برنامه استراتژیک Renaulution خود که شامل عرضه 7 اتومبیل الکتریکی جدید تا سال 2025 میلادی است، مدل مفهومی رنو 5 را که یک تجسم مدرن از مدل ماندگار و آیکونیک R5 است معرفی کرد.

طراحی مدلی مفهومی رنو 5 جدید به شدت از نسخه نوستالژیک این محصول الهام گرفته شده است. طراحان رنو خطوط صریح و تمیز و سطوح صاف را با جزئیات و المان‌هایی از خودروهای مدرن و الکتریکی به خوبی ترکیب کرده‌اند. هندسه و گرافیک چراغ‌های جلو و عقب، رینگ‌ها و آینه‌های کناری همگی تاکید بر مدرن بودن این مدل مفهومی دارند. ژیل ویدال مدیر طراحی رنو، در خلق این مدل مفهومی عناصر ظاهری نسخه قدیمی رنو 5 را با کابردی متفاوت و مدرن به این مدل مفهومی منتقل کرده است. به عنوان مثال دریچه ورودی هوای تعبیه شده روی کاپوت رنو 5، حال جای خود را به درگاهی برای اتصال شارژر باتری‌های خودرو داده است.

در کنار ویژگی‌های بالا، لوگوی رنو در جلو و عقب این مدل مفهومی دارای نورپردازی بوده و قابلیت روشن شدن دارد. استفاده از سقف پارچه‌ای و همچنین پرچم فرانسه بر روی آینه‌های کناری را باید از دیگر جزئیات به کار رفته در طراحی این مدل مفهومی دانست.

 

رنو هنوز هیچ تصویری از فضای داخلی مدل مفهومی 5 منتشر نکرده است ، اما بر اساس اظهار نظر رسمی این خودروساز، صفحه نمایش کوچک تعبیه شده روی داشبورد که در تصاویر نمای بیرونی خودرو کاملا مشخص است، می‌تواند پیام‌هایی را برای افراد خارج از کابین خودرو نیز نمایش دهد. این خودروساز فرانسوی به هیچ جزئیاتی در مورد پیشرانه الکتریکی شامل توان خروجی یا مسافت قابل پیمایش اشاره نکرده است و تنها نکته‌ای که به طور قطعی در مورد این مدل گفته شده این است که خبری از پیشرانه درون‌سوز در رنو 5 جدید نخواهد بود. به گفته طراحان این شرکت رنو 5 جدید را می‌توان ترکیبی از ویژگی‌های مدرن یک خودروی  الکتریکی امروزی با مدل افسانه‌ای و ماندگار رنو 5 ( رنو R5) و حتی رگه‌هایی از هاچ‌بک شهری رنو 4 دانست.

رنو قصد دارد 30 درصد از فروش خود را تا سال 2025 به وسایل نقلیه کاملا برقی اختصاص دهد و مدل‌هایی مانند 5 جدید قطعاً نقش بزرگی در این هدف ایفا خواهد کرد.

 

نظر دهید


در همین زمینه