شبکه‌های اجتماعی

رونمایی هیومن هورایزون از HiPhi Z با 4066 LED
اتومبیل فارسی - هیومن هورایزون هایفی زد

خودرویی که مانند هیچ وسیله نقلیه‌ای نیست!


شرکت هیومن هورایزون از خودرو دیجیتال فوق آینده‌نگر HiPhi Z رونمایی کرد. این خودرو مانند هیچ وسیله نقلیه‌ای که در حال حاضر در جاده‌ها تردد می‌کنند نیست و عملکردها و قابلیت‌های آن مانند یک خودرو در 20 سال آینده است. هایفی زد بر روی خود 4066 LED دارد که در مکان‌های مختلف نصب شده و با استفاده از آنها می‌تواند با دیگر راننده‌ها و عابرین پیاده تعامل داشته باشد.


LEDهایی که بر روی درب‌های HiPhi Z نصب شده امکان نمایش پیغام‌های مختلفی از جمله "خوش آمدید" به سرنشینان دارد تا حسی خوب را در آنها ایجاد کند. درب‌ها دارای تکنولوژی بالایی هستند و از باند فرکانسی بالا استفاده می‌کنند تا با شناسایی موقعیت فرد و سوئیچ درب‌ها را به موقع باز کند.


اگر تکنولوژی را کنار بگذاریم، هایفی زد سعی دارد نمایی از یک ابرخودرو در کالبد سدان کوپه را به نمایش بگذارد که البته در انجام آن ناکام مانده است. جلوپنجره و ورودی‌های هوای روی سپر با توجه به ماهیت خودرو بسته هستند اما در مواقعی که نیاز به پرفورمنس، پایداری و کشش مناسب باشد پکیج آیرودینامیک فعال باعث باز شدن جلوپنجره و کنترل بال عقب می‌شود.


طراحی خارجی هایفی زد بسیار پیچیده است و مطمئنا با یکبار نگاه کردن آن متوجه جزئیات نخواهید شد. نمای عقب با استفاده از دو پنل LED بزرگ بالای سپر و یک نوار سر تا سری که در مرکز آن لوگو نورانی قرار دارد پیچیده‌تر از نمای جلو با چراغ‌های عمودی به همراه نوار نورانی حاشیه‌ای که به پنل LED روی سپر ختم می‌شود است. نمای جانبی هایفی زد با رینگ‌های بزرگ و فرم خاص سقف در قسمت انتهایی و همینطور نورپردازی رکاب‌ها و زیر سقف نیز به این موضوع کمک می‌کند.


با توجه به طراحی خارجی، انتظار می‌رفت که طراحی کابین هایفی زد نیز پیچیده‌تر و آینده‌نگرانه‌تر باشد اما با نگاه به عکس‌ها کابین شکل و فرمتی منطقی و سنتی دارد. فرمان دو شاخ با کلید‌های کنترلگر، چرم ناپا صندلی‌ها، چهار صندلی تکی، سیستم صوتی مریدین با 23 بلندگو، نورپردازی داخل کابین، نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی غوطه‌ور ( که بر روی یک پایه رباتیک نصب شده و می‌تواند نمایشگر را در هشت جهت و به صورت بی‌نهایت بچرخاند. این نمایشگر می‌تواند از حالت افقی به عمودی تغییر وضعیت دهد.) و در نهایت یک ربات همدم با هوش مصنوعی بالا که می‌تواند تنظیمات هر شخص را به صورت خودکار ذخیره و بارگزاری کند و با استفاده از تنظیمات نور، صدا، رایحه و حتی لمس؛ تجربه‌ای بی‌نظیر از رانندگی را در اختیار آنها قرار دهد.


مشخصات فنی هایفی زد به صورت دقیق منتشر نشده اما این شرکت اعلام کرده است که شتاب این خودرو 3.8 ثانیه و برد مسافت آن با یکبار شارژ کامل به لطف پک باطری 120 کیلووات ساعت 705 کیلومتر خواهد بود. سیستم تعلیق در جلو از نوع دوبل جناغی و در عقب 5 اتصال مستقل همراه با تعلیق بادی و کنترل ضربات مداوم است. چرخ‌های عقب قابلیت فرمان پذیری دارند تا این خودرو با طول 5 متر بتواند مانند یک مینی کوپر شعاع گردش داشته باشد.


در کنار تجهیزات پیشرفته این خودرو، سیستم نیمه خودران HiPhi Pilot با 34 سنسور و سنسور LiDAR برای اسکن مداوم محیط پیرامون قرار دارد که به رانندگی و پارک ایمن کمک بسیاری می‌کند.


قیمت هایفی زد در چین مابین 600 هزار تا 800 هزار ین معادل 89.525 تا 119.367 دلار است. رزرو این خودرو از حالا آغاز شده اما پاسخ به سوالات بیشتر و نمایش عمومی آن در نمایشگاه چنگدو در ماه آگوست اتفاق خواهد افتاد.

 

نظر دهید