شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - چری eQ7
با 207 اسب بخار قدرت و باتری‌های لیتیوم-آهن-فسفات

 

چری مدتی قبل چند عکس از کراس‌اوور مید سایز الکتریکی eQ7 منتشر کرد که قرار است بر روی پلتفرم جدید تمام آلومینیومی ساخته شود. چری eQ7 از زبان طراحی جدید چری با نام digital super body بهره می‌برد که مانند بسیاری از خودروهای حال حاضر از ترند اسپلیت هدلایت استفاده می‌کند. چراغ‌های اصلی چری eQ7 در قابی مثلثی شکل همراه با ورودی‌های هوا که سیستم ترمز را خنک می‌کنند قرار گرفته‌اند. به رسم این طراحی، دیلایت‌های نواری نازک بالای آنها نصب شده و خبری از جلوپنجره مشبک نیست.


نمای جانبی چری eQ7 با گلگیر‌های مربعی، خطوط برجسته اما نرم و سیال، رینگ‌های ایرودینامیک و سقف مشکی، فرمی استاندارد در این کلاس دارد. بر خلاف مدل‌های روز، چری از دستگیره‌های مخفی برای این خودرو بهره نبرده و عدد ضریب پسا را نیز اعلام نکرده است. نمای عقب بسیار هماهنگ با نمای رو به رو طراحی شده و از چراغ‌های متصل به یکدیگر، اسپویلر یکپارچه و طرح لبخند مانند بهره می‌برد. از نظر ابعاد eQ7؛ 4675 میلی‌متر طول، 1910 میلی‌متر عرض، 1660 میلی‌متر ارتفاع و 2830 میلی‌متر فاصله بین دو محور دارد. چری eQ7 بر پایه پلتفرم جدید تمام آلومینیوم که از ساختار یکپارچه اکستروژن + دایکاست استفاده می‌کند تولید خواهد شد. با این طراحی وزن کلی خودرو 25 درصد کاهش پیدا می‌کند که در عملکرد آن تاثیر مثبتی می‌گذارد.

 


عکس‌هایی که از کابین چری eQ7 منتشر شده، سادگی را در کنار نمایشگر دو گانه، غربیلک فرمان سه پایه آشنا چری با کنسول میانی دو طبقه نشان می‌دهد. یک نوار تزئینی همراه با نوار نور محیطی، از بالای خروجی هوا آغاز می‌شود و پس از طی کردن مسیر از روی داشبورد به همان منطقه در سمت دیگر می‌رسد. به استناد به این طرح کامپیوتری، خبری از دکمه‌های فیزیکی در چری eQ7 نخواهد بود.


اطلاعاتی که از قوای محرکه چری eQ7 به دست آمده نشان می‌دهد که این کراس‌اوور میدسایز الکتریکی 207 اسب‌بخار قدرت خواهد داشت که نیرو خود را از باطری لیتیوم آهن فسفات می‌گیرد. بیشینه سرعتی که برای eQ7 پیشبینی کرده‌اند 180 کیلومتر بر ساعت است.

 

نظر دهید


در همین زمینه