شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - بهمن فیدلیتی پرستیژ
رقیب مستقیم فونیکس تیگو 8 پرو

 

X70 پلاس یک کراس‌اوور متوسط از شرکت جتور است که از سال 2020 به عنوان نسخه به‌روزتر، بزرگ‌تر و مدرن‌تر جتور X70 در حال عرضه است. پس از آن که شرکت بهمن موتور جتور X70S را با نام بهمن فیدلیتی پرایم در بازار ایران عرضه کرد، حال برای توسعه خانواده فیدلیتی، به سراغ عرضه جتور X70 پلاس با نام فیدلیتی پرستیژ رفته است. همان طور که در خانواده دیگنیتی بهمن موتور مشاهده شد، پسوند پرایم در محصولات این خودروساز بخش خصوصی به عنوان تیپ پایه به شمار رفته و پس از آن نسخه‌های پرستیژ و دریم قرار خواهند گرفت که محصولات مدرن‌تر، بعضا بزرگ‌تر، دارای قوای محرکه قوی‌تر و تجهیزات و امکانات بیش‌تر خواهند بود.


به تازگی شرکت بهمن موتور بیلبوردهای تبلیغاتی فیدلیتی پرستیژ را نیز در سطح شهر تهران اکران کرده است که این مساله نشان دهنده رونمایی رسمی و عرضه این محصول در آینده بسیار نزدیک دارد.
فیدلیتی پرستیژ دارای طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4749، 1900، 1720 میلی‌متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز به 2745 میلی‌متر می‌رسد. همان طور که از این اعداد پیدا است، فاصله بین دو محور فیدلیتی پرستیژ با فیدلیتی پرایم برابر بوده و این دو محصول دارای پلتفرم و حتی بدنه یکسانی هستند و فیدلیتی پرستیژ، فیس‌لیفت ماژور را پشت سر گذاشته است.


بر اساس اعلام شرکت بهمن موتور جرم خالص فیدلیتی پرستیژ در نسخه 5 نفره 1619 کیلوگرم و در نسخه 7 نفره به 1642 کیلوگرم می‌رسد.


مشخصات فنی
در بخش قوای محرکه، فیدلیتی پرستیژ به یک پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ با سامانه پاشش مستقیم سوخت TGDI مجهز است. این پیشرانه که با کد SQRF4J16 شناسایی می‌شود و همان نمونه به کار رفته در فونیکس تیگو 8 پرو است و توانایی تولید 197 اسب بخار قدرت در دور 5500 و بیشینه گشتاور 290 نیوتن‌متر در محدوده 2000 تا 4000 دور در دقیقه را دارد. قدرت تولید شده توسط این پیشرانه با استاندارد آلایندگی یورو 6 از طریق یک جعبه‌دنده 7 سرعته دو کلاچه تَر به محور جلو منتقل خواهد شد.

بر اساس اعلام بهمن موتور، فیدلیتی پرستیژ در نسخه 5 نفره دارای مصرف سوخت 7.7 و در نسخه 7 نفره دارای مصرف سوخت 8.1 لیتر در هر 100 کیلومتر پیمایش در سیکل ترکیبی است. همچنین سیستم تعلیق به کار رفته در فیدلیتی پرستیژ در محور جلو از نوع مستقل مک‌فرسون و در محور عقب از نوع مستقل چند اتصالی است.

 

AutomobileFa Bahman Fidelity Prestige 14020315 13

تجهیزات و امکانات رفاهی و ایمنی
از جمله تجهیزات رفاهی و ایمنی به کار رفته در فیدلیتی پرستیژ می‌توان به سیستم کنترل پایداری ESC، سامانه کنترل کشش TCS، سیستم کمکی شروع حرکت خودرو در سربالایی HAC، سامانه کنترل حرکت خودرو در سرازیری HDC، ترمز پارک برقی به همراه اتوهولد، ترمز اضطراری دینامیکی CDP، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سامانه نمایش فشار باد تایرها TPMS، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب، سانروف برقی پانوراما به همراه سامانه تشخیص مانع، سنسور نور (اتولایت)، 6 کیسه هوای ایمنی، سامانه تشخیص خواب‌آلودگی راننده، رادار نقاط کور BSD، سامانه هشدار تصادف از عقب RCTA، سیستم هشدار دهنده حرکت بین خطوط LDWS، دستیار جلوگیری از برخورد در زمان تغییر خط LCA، کروز کنترل تطبیقی، سامانه جلوگیری از تصادف از جلو FCW، تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت به همراه گرمکن و سردکن، تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو در 4 جهت به همراه گرمکن و سردکن، تنظیم 4 حالته گودی کمر راننده، نورپردازی مخفی داخل کابین، دوربین 360 درجه، دوربین صبت وقایع، سامانه چند رسانه‌ای به همراه نمایشگر 10.25 اینچی با 8 بلندگو و 4 درگاه USB در ردیف جلو و عقب، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، چراغ روشنایی در روز، فرمانی D کات با قابلیت تنظیم در 4 جهت، سامانه باز شدن درب صندوق عقب با حرکت پا، درب برقی صندوق عقب با قابلیت تشخیص مانع، آینه‌های برقی کناری به همراه گرمکن و حافظه، سامانه تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه به همراه فیلتر تصفیه هوا، محفظه خنک نگه‌دارنده (کول باکس)، سنسور باران و... اشاره کرد.


همان طور که از فهرست بالا مشخص است، فیدلیتی پرستیژ به سامانه‌های کمکی راننده موسوم به ADAS مجهز شده است و سطح تجهیزات رفاهی و ایمنی بسیار بالایی را در اختیار سرنشین و راننده قرار می‌دهد.
از آنجایی که اکران بیلبوردهای تبلیغاتی فیدلیتی پرستیژ در سطح شهر آغاز شده است، می‌توان پیش‌بینی کرد که این محصول جدید بهمن موتور در آینده نزدیک راهی بازار خواهد شد و رقابت مستقیمی با فونیکس تیگو 8 پرو خواهد داشت.

 

نظر دهید


در همین زمینه