شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ایگل برقی
با همکاری شرکت مپنا

 کرمان موتور خودروی برقی ایگل EV را در نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1403 به نمایش گذاشت. این خودرو در واقع نسخه برقی خودروی ایگل بنزینی است که قرار است توسط کرمان موتور در نیمه دوم سال 1403 وارد بازار کشور شود. البته نام خودروی ایگل برقی برای ما ناآشنا نیست زیرا این خودرو قبلا هم توسط کرمان موتور معرفی شده بود.

ایگل EV کرمان موتور که بر اساس پلتفرم جک J4 ساخته شده است، ابتدا در نمایشگاه تحول صنعت خودروی 1402 و با نام KMC J4 EV معرفی شده بود. بعد از آن نسخه نهایی این خودرو  در زمستان 1402 و در جریان پنجمین دوره از نمایشگاه خودور تهران با نام KMC Eagle EV رونمایی شد.

خودروی ایگل برقی حاصل همکاری مشترک کرمان موتور و گروه مپنا است که در واقع فیس لیفتی از خودروی جک J4 محسوب می‌شود که توسط طراحان کرمان موتور ارتقا داده شده است. 

گروه مپنا همزمان با پیشبرد پروژه J4 برقی، توسعه زیر ساخت ها برای سهولت استفاده از خودرو های برقی را نیز در دستور کار خود قرار داده است.شرکت مپنا متعهد شده تا در زمان تولید انبوه این خودروی برقی، در هر 250 کیلومتر، یک ایستگاه شارژ سریع نصب کند.

 

مشخصات ظاهری ایگل برقی کرمان موتور

ظاهر فیس‌لیفت شده ایگل هنوز شباهات زیادی به جک J4 دارد. از نمای روبرو پانچ‌های روی سپر برای اولین بار در یک خودروی داخلی مشاهده می‌شود که جلوه ای خاص به ایگل داده است. نمای جانبی با المان‌های دکوراتیو بر روی درب‌های جلو و رینگ‌های آلومینیومی دو رنگ، جلوه‌ای عضلانی دارد. اسپویلر روی درب صندوق عقب جلوه‌ی اسپرت این خودرو را دو چندان می‌نماید.

چراغ‌های جلوی ایگل برقی تمام LED است که برای اولین بار بر روی یک محصول تولید داخل استفاده شده است. در نمای چراغ‌های عقب، طلق شفاف و قطعات داخلی مشکی ظاهر این خودرو را جذاب‌تر می نماید.

 

 

مشخصات فنی ایگل برقی کرمان موتور

کی ام سی ایگل برقی، دارای سیستم تعلیق مک‌فروسون مستقل در جلو و محور پیچشی در عقب است. موتور الکتریکی آن نیز روی محور جلو نصب شده. این موتور، که به باتری‌های لیتیوم-یون با ظرفیت 41 کیلووات‌ساعت متصل شده، توانایی تولید 160 اسب‌بخار به همراه 258 نیوتن‌متر را دارد و می‌تواند J4EV را در 8.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتربرساعت برساند. حداکثر سرعت خودرو به حدود 162 کیلومتربرساعت می‌رسد. اما اگر در شیب 35 درجه حرکت کنید، حداکثر سرعتش از 45 کیلومتربرساعت، فراتر نمی‌رود.

مسافت قابل پیمایش این خودرو نیز 300 کیلومتر اعلام شده. البته اگر سرعت را به 80 کیلومتربرساعت کاهش دهید، پیمایش این خودرو به عدد 385 کیلومتر هم خواهد رسید. سایر امکانات KMC Eagle EV نیز بصورت زیر اعلام شده است:

 

. ترمزی دیسکی برای هر چهار چرخ
. حالت رانندگی اکو و اسپرت
. فرمان برقی با کلیدهای کنترلی
. رینگ 16 اینچ با تایر 205/55
. سیستم کنترل کشش و پایداری
. سیستم کمکی حرکت در سربالایی
. سیستم کنترل سرعت در سرازیری
. سنسور فشار باد تایر
. ایربگ راننده و شاگرد
. پدال هوشمند
. کروز کنترل
. ترمز پارک برقی
. تنظیم ارتفاع فرمان در 2 جهت
. نمایشگر اطلاعات خودرو و وضعیت باتری
. رادیو، بلوتوث
. شارژ همراه 6.6 کیلووات
. شارژ قابل حمل 5.5 کیلووات
. پورت شارژ سریع 50 کیلووات

 

 

سومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو از ۳۰ تیر تا ۲ مردادماه ۱۴۰۳ برگزار شد. در این دوره از نمایشگاه شرکت‌های خودروساز داخلی و آخرین دستاوردها و نوآوری‌های خود را به نمایش گذاشتند.

نظر دهید