شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - دانگ‌فنگ تندر
آماده عرضه در بازار چین

 

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، چندی پیش جزئیاتی از محصول جدید دانگ فنگ منتشر کرد. این خودرو که توسط شاخه فنگ‌ژینگ (FengXing) دانگ فنگ تولید خواهد شد، در حقیقت نسخه الکتریکی محصولی است که در ایران با نام لاماری ایما شناخته می‌شود. فنگژینگ تندر (Thunder) در دسته کراس‌اوورهای کامپکت قرار می‌گیرد. این محصول به صورت رسمی در ماه مارس رونمایی خواهد شد.


دانگ‌فنگ تندر از نظر ظاهری تفاوت چندانی با لاماری ایما ندارد. این خودرو تنها در نمای جلو تغییراتی را پشت سر گذاشته که بیشتر به مجموعه سپر و جلوپنجره مربوط می‌شود. چراغ‌ها تغییر چندانی نداشته و تنهایک نوار دی‌لایت در امتداد چراغ‌های قبلی اضافه شده است و مجموعه چراغ‌ها در محدوده سیاه رنگ پنهان شده است. نکته دیگر در این بخش، استفاده از جلوپنجره بدون قاب است.


دانگ فنگ تندر از نظر اندازه تفاوتی با لاماری ایما ندارد و طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب 4600، 1860 و 1680 میلی‌متر است و فاصله بین دو محور آن 2715 میلی‌متر است.

 


نمای داخلی تندر نیز تقریبا بدون تغییر باقی مانده است. با این حال دانگ فنگ از ترکیب رنگ جدید فسفری – سیاه استفاده کرده که حال و هوای اسپرت‌تری نسبت به قبل درون کابین احساس می شود. یک نمایشگر دوقلو مانند لاماری ایما در قسمت بالایی داشبورد تعبیه شده که ویژگی‌هایی مانند تعامل صوتی در آن به کار گرفته شده است.


اما اصلی‌ترین ویژگی دانگ فنگ تندر، قوای محرکه آن است که آن را از لاماری ایما متمایز می‌کند. دانگ فنگ تندر را در واقع باید نسخه تمام الکتریکی لاماری ایما دانست. این خودرو به یک موتور ساخت فودی پاور (Fudi Power) مجهز شده است که توان تولید 201 اسب بخار قدرت و 340 نیوتن متر گشتاور را دارد. دانگ فنگ دو گزینه برای مجموعه باتری این خودرو در نظر گرفته که نمونه بزرگ‌تر 85.9 کیلووات ساعت ظرفیت دارد. با این مجموعه باتری، دانگ فنگ تندر توان پیمایش 630 کیلومتر با هر شارژ را بر پایه سیکل CLTC دارد. نمونه‌ای که برای مدل‌های پایه این کراس اوور الکتریکی در نظر گرفته شده، می‌تواند تا 430 کیلومتر را با یک شارژ بپیماید.


دانگ فنگ تندر علاوه بر تمایز در پیشرانه، به دستیارهای رانندگی سطح L2+ نیز مجهز شده که ویژگی‌هایی مانند پارک اتوماتیک در تمام وضعیت‌های احتمالی و سیستم کنترل خودکار در سرعت‌های بالا را پیش روی مشتری‌ها قرار می‌دهد. دانگ‌فنگ تندر در ماه مارس به صورت رسمی در بازار چین عرضه خواهد شد، اما معلوم نیست آرین پارس موتور نیز این نسخه را در بازار ایران عرضه کند. با این حال زمزمه‌هایی از عرضه نسخه هیبریدی لاماری ایما به گوش می‌رسد.

 

نظر دهید


در همین زمینه