شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - مرسدس AMG GT 63 S E Performance
تفسیر جدید AMG با قدرت و شتابی باورنکردنی


بالاخره انتظارها به پایان رسید و AMG از محصول جدید خود رونمایی کرد. این خودرو که نام کامل آن Mercedes-AMG GT6 S E Performance است، یک کوپه ۲درب شیک و جذاب پلاگ‌این هایبریدی است. این خودروی قدرتمند به طرفداران پر و پاقرص مرسدس برای بار دیگر ثابت کرد که این همه انتظار، ارزشش را دارد و محصول نهایی، حقیقتا چشم‌نواز و قدرتمند است.


سریع‌ترین مرسدس AMG تاریخ

اگر شما هم از هواداران مرسدس باشید، حتما می‌دانید که نام E Performance برای آن دسته از محصولات کمپانی که از قدرت هایبریدی استفاده می‌کنند حفظ شده است. قدرت خروجی مرسدس GT6 S E Performance به لطف پیشرانه ۴ لیتری ٰV8 توین‌توربوشارژ در جلو و پیشرانه الکتریکی در عقب به عدد خیره‌کننده ۸۰۵ اسب بخار می‌رسد. پیشرانه بنزینی به تنهایی می‌تواند ۶۰۳ اسب بخار تولید کند اما عدد تحسین‌برانگیز اصلی، گشتاور تولیدشده توسط خودرو است که به ۱۴۱۹ نیوتن‌متر می‌رسد. مرسدس می‌گوید پس از کنار هم قرار دادن تمام اجزا، این خودرو به فقط ۲.۷ ثانیه زمان نیاز دارد تا بتواند شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را طی کند. نسل جدید این کوپه شاید به خاطر وجود صندلی‌های اضافی کمی بزرگ‌تر باشد، اما توانسته رسما لقب «پرشتاب‌ترین مدل تولیدی AMG تاریخ» را از آن خود کند.


قدرت خروجی تولیدشده توسط یک جعبه‌دنده ۹ سرعته دوکلاچ و از طریق سیستم تمام‌چرخ محرک مخصوص مرسدس یعنی Mercedes-AMG 4Matic + به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. در حالت عادی، پیشرانه الکتریکی فقط محور عقب را تغدیه می‌کند اما در صورت نیاز لحظه‌ای به قدرت بیشتر، امکان انتقال این قدرت به محور جلو نیز وجود دارد.

 

مسافت قابل پیمایش مرسدس AMG GT63 S E

اگرچه مرسدس-AMG GT63 S E Performance روی کاغذ یک محصول پلاگ‌این هایبریدی است، اما بازده و مصرف سوخت بهینه از عوامل موثر در توسعه پیشرانه آن نبوده‌اند. ظرفیت باتری خودرو فقط ۶.۱ کیلووات ساعت است و مرسدس از مسافت قابل‌پیمایش آن در حالت تمام‌الکتریکی صحبتی نکرده و صرفا گفته که این حالت در آینده اعلام خواهد شد. باتری خودرو روی تقویت عملکرد آن متمرکز است و به همین خاطر، مرسدس گفته که هدف اصلی آن‌ها، نگه داشتن باتری در دمای بهینه بوده تا در مواقع ضروری، پیشرانه بتواند بیشترین قدرت ممکن را از آن استخراج کند. شارژ باتری نیز یا از طریق پلاگ و یا احیای انرژی از دست‌رفته قابل تنظیم توسط راننده (از جمله حالت تک‌پدال که یادآور خودروهای تمام‌الکتریکی است.) انجام می‌شود.

 

از لحاظ ظاهری، تفاوت‌های چندانی بین این نسخه و نسخه استاندارد AMG GT63 دیده نمی‌شود. شاید تنها تفاوت‌های ظاهری را بتوان اضافه شدن نشان‌های مخصوص این نسخه در صندوق عقب و درب مخفی مخصوص پورت شارژ دانست. سیستم آیرودینامیک فعال خودرو نیز با هدف بهینه‌سازی عملکرد آن برای پیشرانه هایبریدی، دستخوش تغییراتی شده و ارتقا یافته است.

مرسدس هنوز تمام جزییات مربوط به AMG GT63 S E Performance از جمله قیمت‌گذاری آن را اعلام نکرده است. انتظار می‌رود با نزدیکتر شدن به زمان عرضه و آغاز فروش خودرو که اواخر سال ۲۰۲۴ خواهد بود، سایر اطلاعات مربوط به این مدل سریع و جذاب را هم دریافت کنیم.

نظر دهید