شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - دایون Y7
جایگزینی برای دایون Y5

 

پس از حضور موفق دایون Y5 صنایع خودروسازی ایلیا محصول جدید خود یعنی دایون Y7 که نسخه ارتقاء‌ یافته دایون Y5 است را به بازار خودرو کشور معرفی کرد. صنایع خودروسازی ایلیا از هفته گذشته تولید 3000 دستگاهی دایون Y7 را آغاز کرده و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این شرکت قصد دارد از اواسط مردادماه، عرضه این خودرو را آغاز کند.


دایون Y7 اگر چه از نظر بصری شباهت قابل توجهی به دایون Y5 دارد، اما در بحث قوای محرکه، این محصول جدید خودروسازی ایلیا یک و سر گردن بالاتر از دایون Y5 قرار می‌گیرد. در حالی که دایون Y5 به پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ میتسوبیشی با کد 4K21 با توان تولید 202 اسب‌بخار قدرت مجهز بود، دایون Y7 به یک موتور 2.4 لیتری توربوشارژ مجهز شده که این پیشرانه نیز محصول میتسوبیشی و با کد 4K22 شناخته می‌شود. این پیشرانه قادر است قدرتی برابر با 215 اسب‌بخار و بیشینه گشتاور 320 نیوتن‌متر را تولید کند. این توان و گشتاور توسط یک جعبه‌دنده 6 سرعته خودکار به هر چهارچرخ خودرو منتقل می‌شود.


اما در بخش آپشن‌ها و امکانات، دایون Y7 تفاوتی چندانی با دایون Y5 ندارد. شاسی بلند جدید خودروسازی ایلیا با امکاناتی نظیر سامانه چند رسانه‌ای با صفحه نمایش 8 اینچی لمسی و 8 بلندگو، روکش صندلی و فرمان چرمی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، تنظیم برقی صندلی راننده، سانروف برقی، دوربین دید عقب، کروز کنترل، رینگ 17 اینچی آلومینیومی، کنترل مستقل سیستم تهویه مطبوع ردیف عقب و ... به بازار ایران عرضه خواهد شد.


تنها تفاوت در آپشن‌ها و امکانات به کار رفته در دایون Y7 در مقایسه با دایون Y5سیستم کنترل پایداری (ESC)، چراغ‌های روشنایی در روز (Daylight)، سیستم مانیتورینگ فشار باد تایرها (TPMS)، سیستم چراغ‌های اتوماتیک (Autolight) و سنسور باران است.


اما یکی دیگر از آپشن‌ها و قدرت انتخابی که توسط شرکت کیان موتور وارنا برای مشتریان دایون Y7 پیش روی آن‌ها قرار گرفته امکان سفارش و خرید خودرو دایون Y7 پلاس است. شرکت کیان موتور وارنا که برای خودرو دایون Y5 امکان سفارش نوع پلاس این خودرو را مهیا کرده بود، این امکان را برای متقاضیان خودرو دایون Y5 نیز در نظر گرفته به طوری که مدل پلاس دایون Y7 نیز به درخواست مشتری توسط شرکت کیان موتور وارنا روی محصول جدید گروه خودروسازی ایلیا اجرا می‌شود.


از جمله آپشن‌هایی که توسط شرکت کیان موتور وارنا بر روی مدل پلاس دایون Y7 نصب می‌شود می‌توان به دوربین 360 درجه، سیستم تشخیص نقطه کور و سنسور پارک جلو و عقب اشاره کرد.


متقاضیان خرید محصول جدید خودروسازی ایلیا می‌توانند خودرو دایون Y7 را تنها از طریق سامانه یکپارچه فروش خودروهای داخلی خریداری کنند. بر اساس اعلام شرکت برای خریداران دایون Y5 که هنوز خودرو خود را تحویل نگرفته‌اند، امکان تبدیل خودرو دایون Y5 به Y7 ایجاد شده و مشتریان می‌توانند در صورت تمایل یکی از خودروهای دایون Y5 یا Y7 را تحویل بگیرند.


صنایع خودروسازی ایلیا اعلام کرده که با تولید خودروی دایون Y7، محصول جدید جایگزین محصول قبلی خواهد شد اما این شرکت خود را در قبال ارایه خدمات پس از فروش به دارندگان هر دو محصول متعهد می‌داند.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه