شبکه‌های اجتماعی

سرسخت‌تر از همیشه

بوگاتی دیوو معرفی شد

جمعه گذشته بوگاتی از ابرخودروی جدید خود با نام دیوو رونمایی کرد. این اتومبیل 5.8 میلیون دلاری به افتخار آلبرت دیوو یکی از رانندگان بوگاتی که دو مرتبه قهرمان مسابقه تارگا فلوریو شده بود، نام‌گذاری شده است. بوگاتی در رونمایی از محصول جدید خود صراحتا اعلام کرد اتومبیل دیوو که بر پایه شیرون توسعه یافته و تولید شده است، ویژگی‌های ممتاز شیرون را به بالاترین حد ممکن رسانده و عملکرد فوق‌العاده شیرون را نیز پشت سر می‌گذارد. بوگاتی دیوو با بهبود ویژگی‌های آیرودینامیکی و استفاده از بال عقب عریض‌تر به 880 نیوتن نیروی عمودی بیشتری نسبت به قبل دست یافته و مجموع نیروی عمودی دیوو به 3589 نیوتن رسیده است.
به دلیل استفاده از رینگ‌های سبک‌تر، دیفیوزر ثابت در جلو، عایق‌های نازک‌تر و یک سیستم صوتی سبک‌تر وزن این خودرو حدود 35 کیلوگرم نسبت به شیرون کاهش یافته است. وزن کم‌تر در کنار نیروی عمودی بیش‌تر، به دیوو این اجازه را می‌دهد تا 1.6 G شتاب جانبی را قبل از آن که پایداری خود را از دست بدهد، تولید کند. با این همه به دلیل به کار بستن نیروی عمودی بیشتر در این اتومبیل ضریب درگ آن نیز افزایش یافته است، سقف سرعت آن به صورت الکترونیکی به 236 مایل بر ساعت که تقریبا برابر با 380 کیلومتر بر ساعت است، محدود شده است.  بوگاتی دیوو با تکیه بر پیشرانه w16 هشت لیتری چهار توربوی خود که 1478 اسب بخار نیرو تولید می‌کند، بسیار سریع به بیشینه سرعت تعیین شده‌اش دست می‌یابد.
تغییرات جدید ایجاد شده در ویژگی‌های آیرودینامیکی دیوو به همراه بهبودهای صورت گرفته در قسمت شاسی و سیستم تعلیق باعث شده است تا بوگاتی دیوو بتواند 8 ثاینه زودتر از شیرون پیست ناردو رینگ را دور بزند. با وجود اینکه دیوو برای عملکرد بهتر در پیست مسابقات توسعه یافته است، اما همچنان مانند بوگاتی شیرون مجوزهای لازم برای تردد در خیابان‌های شهری و عمومی را دارد. بوگاتی تنها 40 دستگاه از این اتومبیل را تولید خواهد کرد و تمام آن‌ها را قبل از رونمایی عمومی به فروش رسانده است! این اتومبیل که تقریبا دو برابر شیرون قیمت دارد، قبل از رونمایی عمومی در میان جمعی خصوصی متشکل از مالکین شیرون به نمایش در آمده است و تمام 40 دستگاه آن در همان جلسه به فروش رسیده است.
استفان الروت سرپرست تیم توسعه فنی بوگاتی در مورد تغییرات دیوو نسبت به شیرون می‌گوید: «مسیری که ما برای رسیدن به دیوو در زمینه چابکی و عملکرد بالای آن در زمان پیچیدن و طی کردیم را می‌توان با پیشرفتی که از ویرون به شیرون تجربه کردیم مقایسه کرد.»

نظر دهید


در همین زمینه