شبکه‌های اجتماعی

نسخه فیس‌لیفت کراس‌اوور برقی  ب‌ام‌و iX3 معرفی شد
AutomobileFa - 2022 BMW iX3

با فناوری پیشرفته‌تر 

 

 

با گذشت مدت زمان کمی از معرفی کراس‌اوور الکتریکی ب‌ام‌و iX3، این خودروساز باواریایی نسخه فیس‌لیفت این محصول را با تغییراتی در بخش طراحی و همچنین فناوری‌های به کار رفته معرفی کرد.

 

این نسخه به روز شده دارای جلوپنجره کلیوی بزرگ‌تر با فریم یک تکه، چراغ‌های LED و همچنین چراغ‌های لیزری آپشنال است. البته تغییرات این نسخه به این موارد محدود نمی‌شود بلکه ب‌ام‌و تصمیم گرفته است که نسخه جدید iX3 را به صورت استاندارد همراه با پکیج M اسپرت عرضه کند. به کمک این بسته اسپرت، تغییراتی در سپر جلو و عقب و همچنین دیفیوزر عقب ایجاد می‌شود که چهره کلی iX3 را جذاب‌تر و خشن‌تر از قبل نمایش می‌دهد. البته استفاده از چراغ‌های عقب جدید که ب‌ام‌و به آن‌ها چراغ‌های سه بعدی می‌گوید در جذابیت ظاهری نمای عقب iX3 تاثیر قابل توجهی داشته است.

 

در داخل کابین نیز ب‌ام‌و از نمایشگر 12.3 اینچی به عنوان نشانگرهای پشت فرمان و همچنین نمایشگر لمسی 12.5 اینچی برای سامانه سرگرمی و چند رسانه‌ای استفاده کرده است. همچنین تغییراتی در کنسول مرکزی و اهرم تعویض دنده ایجاد شده است. 

خریداران همچنین می‌توانند تریم جدید آلومینیومی موسوم به Rhombicle به رنگ تیره و صندلی‌های اسپرت جدید را نیز سفارش دهند.

 

 

در بخش فنی، یک باتری 80 کیلووات ساعتی تعبیه شده است که انرژی مورد نیاز یک موتور الکتریکی در عقب را تامین می‌کند. این موتور الکتریکی توانایی تولید 282 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور را دارا است. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت iX3 با این موتور الکتریکی به طور رسمی 6.8 ثانیه و بیشینه سرعت قابل دستیابی آن نیز 180 کیلومتر در ساعت اعلام شده است. بر اساس چرخه استاندارد WLTP، ب‌ام‌و iX3 جدید توانایی پیمایش 460 کیلومتر را با یکبار شارژ دارد. 

 

قابلیت شارژ سریع 150 کیلوواتی iX3 نیز این امکان را ایجاد می‌کند تا در زمان 10 دقیقه انرژی لازم برای پیمایش 100 کیلومتر را در باتری‌ها ذخیره کند. شارژ باتری‌های این کراس‌اوور الکتریکی با شارژر خانگی در مدت زمان 7.5 ساعت از صفر به 100 درصد خواهد رسید.

 

تولید نسخه فیس لیفت iX3 از ماه سپتامبر سال جاری میلادی در چین آغاز خواهد شد و در پاییز امسال با قیمت 67،300 یورو وارد بازار اروپا خواهد شد.

 

نسخه‌هایی که در بازارهای اروپایی عرضه می‌شوند دارای دو سطح تجهیزاتی خواهند بود. نسخه‌ای موسوم به Inspiring که دارای  سقف شیشه‌ای پانوراما و درب صندوق برقی اتوماتیک هستند. همچنین مشتریان می‌توانند سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر​​، صندلی‌های برقی، فرمان اسپرت و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک سه‌گانه را نیز در اختیار داشته باشند.

مشتریانی که به دنبال نسخه لوکس‌تری هستند، می‌توانند نسخه Impressive را خریداری کنند که دارای شیشه‌های آکوستیک، رینگ‌های 20 اینچی، صفحه نمایش هدآپ دیسپلی و سیستم صوتی هارمن کاردن است.

 

 

نظر دهید