شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - بنتلی فلایینگ اسپر اسپید
تنها نسخه 12 سیلندر فلایینگ اسپر

 

نسل سوم بنتلی فلایینگ اسپر در اواسط سال 2019 برای سال 2020 معرفی شد و از آن زمان تا به حال مدل‌هایی مانند فلایینگ اسپر هایبرید، فلایینگ اسپر S و... تولید شدند. حالا نوبت به مدل اسپید می‌رسد که به خط تولید بپیوندد تا بالاتر از فلایینگ اسپر S بایستد و سبد محصولات این خودروساز در بخش سدان‌های لوکس تکمیل‌تر شود. مدل اسپید تنها نمونه از فلایینگ اسپر به حساب می‌آید که پیشرانه 12 سیلندر بر روی آن نصب می‌شود زیرا بنتلی از اوایل سال جاری، تولید فلایینگ اسپر W12 را در حالت استاندارد متوقف کرده است.


پیشرانه آشنا W12 توئین توربو 6 لیتر بنتلی 626 اسب‌بخار قدرت و 900 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این میزان نیرو و گشتاور توسط گیربکس 8 سرعته ZF دوکلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌شود. با وجود چنین پکیجی، فلایینگ اسپر اسپید تنها 3.7 ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت برسد. بیشینه سرعت این سدان 333 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است.


نکته مهم و جذاب این سدان، ارسال گشتاور به هر دو اکسل است که با توجه به مود انتخاب شده متغیر خواهد بود. در حالت کامفورت 480 نیوتن‌متر گشتاور به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و در حالت اسپرت گشتاور محور جلو به 280 نیوتن‌متر محدود می‌شود تا 620 نیوتن‌متر دیگر به چرخ‌های عقب برسد.


زیر خودرو رینگ‌های 22 اینچ آلومینیومی قرار دارد که به صورت استاندارد دارای سه رنگ gloss black dark tint و یا silverاست. البته برای این رینگ‌های دو گزینه سفارشی pale Brodgar satin و gloss black نیز موجود هستند. برای اینکه این سدان لوکس اسپت ظاهری خشن‌تر به خود بگیرد جلوپنجره، چراغ‌های جلو، بج‌ها و چراغ‌های عقب تم مشکی به خود گرفته‌اند. کلیپر‌های ترمز به صورت استاندارد قرمز هستند و گزینه مشکی رنگ نیز بدون هزینه اضافی به صورت سفارشی در دسترس است.


پکیج‌های Styling Spec و Blackline Spec نیز بر روی این مدل عرضه می‌شوند که پکیج اول چندین قطعه فیبرکربن مانند اسپلیتر جلو، رکاب‌های جانبی با آرم متالیک بنتلی، دفیوزر عقب و اسپویلر نازک لبه صندوق را به این سدان اضافه می‌کند و دومین پکیج رنگ‌های روشن را با نمونه تیره جایگزین می‌کند.

 


داخل کابین فلایینگ اسپر اسپید گزینه‌های انتخاب چرم از 5 به 15 نوع ارتقا پیدا کرده است. روکش تزئینی مشکی پیانویی به صورت استاندارد خواهد بود و می‌توان آن را با گزینه‌های Crown Cut Walnut, Dark Stained Burr Walnut, Dark Fiddleback Eucalyptus بدون هزینه اضافی جایگزین کرد. گرافیک منحصر به فرد نمایشگر دیجیتال پشت فرمان، صندلی برقی 24 جهته جلو و 14 جهته ردیف عقب، پدال‌های اسپرت و ... از امکانات کابین را تشکیل می‌دهند.


بنتلی پیشبینی می‌کند یک سوم سفارشات این مدل برای آمریکا و اروپا باشد.

 

نظر دهید


در همین زمینه