شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ایکو ری‌را برقی
در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو

 

دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو سه‌شنبه 23 آبان ماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گشایش یافت. این نمایشگاه که تا روز 26 آبان ماه ادامه دارد، با رویکردی جدی به خودروهای برقی و هیبردیی شکل گرفته است. در این نمایشگاه گروه صنعتی ایران خودرو نسخه برقی کراس‌اوور ملی ری‌را را به عنوان دستاورد خود در حوزه خودروهای برقی به نمایش گذاشت.

 

ری‌را اولین کراس‌اوور ملی ایران خودرو است که نسخه بنزینی آن چندی پیش با پیشرانه 1.7 لیتری توربوشارژ و با توان تولید 160 اسب‌بخار قدرت و بیشینه گشتاور 240 نیوتن‌متر و همچنین جعبه دنده 6 سرعته رونمایی شده بود. حال نسخه برقی ری‌را در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو به نمایش درآمده است که به یک موتور الکتریکی 120 کیلوواتی مجهز شده، این موتور توان تولید 120 کیلووات قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور را دارا است و به همراه آن از یک بسته باتری 53 کیلوواتی استفاده شده‌است که با یکبار شارژ کامل در سیکل استاندارد NEDC، نزدیک به 420 کیلومتر پیمایش داشته باشد.

 

 

ری‌را برقی با این موتور توانایی شیب‌روی 30 درصدی را خواهد داشت و همچنین پک باتری این خودرو با استفاده از شارژر فست یا سریع در 30 دقیقه شارژ خواهد شد اما با شارژهای معمولی یا برق خانگی تا 8 ساعت نیز طول خواهد کشید. سیستم خنک‌کاری باتری های این خودرو از نوع آبی است و همچنین ری‌را برقی به سیستم شارژ سریع CCS2 مجهز است. ولتاژ کاری پک باتری این خودرو 280 تا 410 ولت است که این باتری‌ها از دمای 20 درجه زیر صفر تا 50 درجه سانتیگراد کار می‌کند.

 

در بخش تغییرات ظاهری نیز تغییر در جلوپنجره و خطوط آبی رنگ در سپر جلو و عقب از جمله تغییرات این خودرو است، ایران خودرو اجازه تصویربرداری از داخل کابین نسخه برقی و بنزینی را به خبرنگاران نداد زیرا فضای طراحی و تریم فضای داخلی ری‌را نهایی نشده است.

نظر دهید