شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - مزدا CX-90
سه ردیفه با تکنولوژی میاتا

 

مدتی است که مزدا تنها بر روی نقاط قوت CX-90 تمرکز کرده و روی آنها بیشتر از قبل مانور می‌دهد. این شرکت نوید خودرویی قدرتمند، کارآمد، اسپرت، هیجان انگیز و جادار را به خریداران می‌دهد. این خودرو حالا به صورت رسمی معرفی شد و با 340 اسب‌بخار قدرت رسما قدرتمندترین مزدا تولید شده تاکنون لقب می‌گیرد.


کابین مزدا CX-90 برای هشت نفر فضا دارد و ترکیبی از تجمل‌گرایی و زیباشناسی ژاپنی است. با توجه به اینکه مزدا از میاتا نیز برای توسعه این محصول استفاده کرده باید توقع کمی چاشنی اسپرت را داشته باشیم که این شاسی بلند را متفاوت‌تر از گذشته می‌کند.


پیشرانه 6 سیلندر 3.3 لیتر مزدا سال گذشته بر روی CX-60 معرفی شد و حالا بر روی این مدل نیز نصب شده است. این قوای محرکه بر روی CX-90 340 اسب‌بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. اما این پیشرانه تنها نیست بلکه مزدا یک موتور الکتریکی کوچک بین گیربکس و پیشرانه درونسوز قرار داده تا این خودرو به صورت هایبرید به بازار عرضه شود. خروجی این موتور اعلام نشده اما می‌تواند در سرعت‌های کم بدون استفاده از پیشرانه 6 سیلندر خودرو را به حرکت دربیاورد.


نمونه دوم از پیشرانه e-Skyactiv 2.5 لیتر مزدا بهره می‌برد که در کنار موتور الکتریکی خود می‌تواند 323 اسب‌بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور را به هر چهارچرخ منتقل کند. تغذیه موتور الکتریکی بر عهده باطری 17.5 کیلووات ساعت است که به احتمال زیاد می‌تواند مزدا CX-90 را در حالت کاملا الکتریکی تنها به اندازه 62 کیلومتر پشتیبانی کند. در هر دو نمونه سیستم AWD و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به صورت استاندارد بر روی خودرو قرار دارد.


همانطور که اشاره شد مزدا برای اینکه این شاسی بلند را اسپرت‌تر نشان دهد از میاتا کمک گرفته و سیستم Kinematic Posture Control را بر روی CX-90 نیز نصب کرده است. این سیستم کمک می‌کند تا مزدا CX-90 در پیچ‌ها پایداری و حس بهتری داشته باشد و در عین حال نیرو ترمز را به چرخ‌های داخل پیچ منتقل می‌کند تا ثبات خودرو حفظ شود.


داخل کابین مزدا CX-90 با توجه به چرم ناپا، تزئینات چوبی و پارچه خاص با دوخت ژاپنی شیک و زیبا است. نمایشگر مرکزی 12.3 اینچ که بیشتر کنترل‌ها را در اختیار دارد بالا داشبورد نصب شده و پشت فرمان نیز نمایشگر دیجیتال وجود دارد. بسته آپشن‌های اختیاری مالک می‌تواند تهویه مطبوع ردیف سوم، پورت USB-C را نیز برای این ردیف انتخاب کند. مجموعه دستیار راننده i-Activsense، کروز کنترل فعال، ترمز پویا و نقطه کور به صورت استاندارد بر روی مزدا CX-90 نصب هستند.


با مزدا CX-90 رنگ جدید Artisan Red معرفی شد که با بسته‌های تزئینی خارجی که میزان کروم بدنه را زیاد و یا کم می‌کند بسیار به چشم می‌آید. زیر خودرو از رینگ‌های 21 اینچ استفاده شده است.

 

نظر دهید


در همین زمینه