شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - شورولت ترکس 2024
اتومبیل فارسی - شورولت ترکس 2024
بزرگ‌تر از تریل‌بلیزر

 

کراس‌اوور ترکس به عنوان یک مدل کاملا بازسازی شده با ابعادی بزرگتر و امکاناتی به روزتر معرفی شد. طراحی خارجی خودرو بی شباهت به بلیزر نیست و آنقدر نسبت به نسل قبلی تغییر پیدا کرده که شاید باورتان نشود این مدل ادامه دهنده راه قبلی است. از شباهت‌های این مدل و بلیزر می‌توان به دیلایت‌های باریک که در امتداد جدا کننده جلو پنجره دو تکه ذوزنقه‌ای قرار دارند و چراغ‌های اصلی روی سپر اشاره کرد.


شورولت؛ ترکس جدید را در پنج تریم LS, 1RS, LT, 2RS, Activ عرضه می‌کند که RSها از جلوپنجره و تریم بدنه متفاوت و اکتیو از تزئینات کروم-تیتانیوم و یک محافظ دفیوزر استفاده می‌کنند. شورولت این مدل را برای مشتریانی توسعه داده که می‌خواهند کراس‌اووری با عملکرد بالا داشته باشند. با وجود اینکه این مدل با تریل‌بلیزر قطعات مشترک دارد، اما در بحث ابعاد کلی ترکس با طول 4.5 متر و فاصله بین دو محور 2.7 متر بزرگتر از این مدل است.


ترکس 2024 منحصرا با یک پیشرانه سه سیلندر 1.2 لیتر توربو عرضه می‌شود که 137 اسب‌بخار قدرت و 220 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو، بر عهده گیربکس شش سرعته اتوماتیک خواهد بود. سیستم چهارچرخ محرک برای این مدل عرضه نمی‌شود. ترکس قبلی با پیشرانه چهارسیلندر 1.4 لیتر توربو تولید می‌شد که 155 اسب‌بخار قدرت و 239 نیوتن‌متر گشتاور ایجاد می‌کرد. این شرکت می‌گوید با توجه به 18 اسب‌بخار و 19 نیوتن‌متر گشتاور کمتر نسبت به گذشته، ترکس جدید می‌تواند طی مدت زمان 8.6 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت برسد که نسبت به مدل قبلی 1 ثانیه سریعتر است. در خصوص مصرف سوخت نیز شورولت ادعا می‌کند که مدل 2024 مصرف کمتری دارد.


داخل کابین اکثر فناوری‌ها و امکانات به روز دیده می‌شود. تریم‌های LS و 1RS دارای نمایشگر دیجیتال سیستم اطلاعات و سرگرمی 8 اینچ هستند در حالیکه تریم‌های LT، 2RS و Activ از نمایشگر 11 اینچ بهره می‌برند. تریم‌های بالاتر دارای مواردی مانند گرمکن صندلی، استارت از راه دور، شارژر بی‌سیم تلفن همراه و تهویه مطبوع اتوماتیک هستند. تمام تریم‌های از سیستم کاهش نویز فعال active noise) cancellation) بهره می‌برند.

 


مجموعه امکانات استاندارد این کراس‌اوور شامل ترمز اضطراری خودکار، ترمز عابر پیاده جلو، کمک در حفظ خطوط، هشدار برخورد از جلو، نور بالا خودکار و نشانگر فاصله با خودرو جلو می‌شود. از موارد سفارشی نیز می‌توان به کروز کنترل تطبیقی، هشدار تغییر خط با پایش نقطه کور، هشدار ترافیک عقب و دستیار پارک عقب اشاره کرد.


این خودرو بهار سال 2023 به بازار آمریکا عرضه و قیمت آن از 21.495 دلار شروع می‌شود.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه