شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - شورولت کوروت E-Ray
اتصال برق به کوروت

 

چه بخواهیم و چه نخواهیم در عصری به سر می‌بریم که تمام خودروها و مدل‌ها برای بقا، به سمت الکتریکی شدن پیش می‌روند. پس از الکتریکی شدن سیلورادو حالا نوبت به مدل جاودانه کوروت رسید.


این خودرو که در اصل نمونه هایبرید به حساب می‌آید در کنار پیشرانه آشنا 8 سیلندر 6.2 لیتر LT2 با 495 اسب‌بخار قدرت و 637 نیوتن‌متر گشتاور از موتور الکتریکی بر روی محور جلو سود می‌برد که 160 اسب‌بخار قدرت و 165 نیوتن‌متر گشتاور ایجاد می‌کند تا در مجنوع خروجی E-Ray را به 665 اسب‌بخار قدرت برساند. شورولت مدعی است که این خودرو می‌تواند طی مدت زمان 2.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد که در این صورت تبدیل به سریع‌ترین کوروت تاریخ خواهد شد. طبق شنیده‌ها و گزارشات، این کوروت می‌تواند مسیر یک چهارم مایل را طی مدت زمان 10.5 ثانیه و با سرعت 209 کیلومتر بر ساعت طی کند. یک باطری 12 ولت لیتیوم یون برای تامین انرژی مورد نیاز سیستم استارت/استاپ پیشرانه درونسوز در جلو تعبیه شده است.


به غیر از قوای محرکه، مواردی همچون سیستم تعلیق Magnetic Ride Control 4.0، ترمز‌های کربن سرامیک برمبو، تایر‌های چهارفصل میشلن پایلوت اسپرت 20 و 21 اینچ بر روی شورولت کوروت E-Ray جدید و به صورت استاندارد نصب می‌شود. تایرهای تابستانی میشلن پایلوت اسپرت 4S به صورت سفارشی نصب خواهد شد.


برای تشخیص این نمونه از نسخه بنزینی، ورودی‌های هوا جلو با خطوط برجسته عمودی و خروجی‌های هوا عقب کفایت می‌کند. شورولت کوروت E-Ray از نسخه استینگری 9.14 سانتی‌متر پهن‌تر شده است. خریداران می‌توانند 14 رنگ خارجی از جمله Riptide Blue, Seawolf Gray, Cacti را سفارش دهند. چهار نوع طح مختلف آلومینیومی رینگ و فیبرکربن برای این خودرو قابل سفارش خواهد بود و در کنار آن مواردی همچون خطوط آبی، نشان‌های کربن فلش، بج نورانی و سر اگزوز‌های تیره بر روی شورولت کوروت E-Ray به صورت استاندارد و سفارشی قرار می‌گیرند.


شورولت می‌گوید تمام نسخه‌های کوروت 2024 از فناوری به روز دستیار راننده بهره می‌برند. این مدل‌ها دارای رادار حفظ و هشدار خروج از خط، هشدار برخورد از جلو و ترمز خودکار اضطراری هستند.
E-Ray اواخر سال جاری و با عنوان سال 2024 به فروش خواهد رسید.

 

نظر دهید


در همین زمینه