شبکه‌های اجتماعی

نسل جدید ماروتی سوزوکی برزا معرفی شد
اتومبیل فارسی - ماروتی سوزوکی برزا 2022

پس از فروش 750هزار دستگاهی


شرکت Maruti Udyog Limited در سال 1981 توسط دولت هند تاسیس شد. این شرکت با سوزوکی ژاپن جوینت ونچری را تشکیل می‌دهد که خودروهای این شرکت را تحت لایسنس به تولید برساند. در سال 2003 بخشی از سهام این شرکت به سوزوکی فروخته شد و نام ماروتی سوزوکی بوجود آمد. این شرکت بزرگترین خودروساز در آسیای جنوبی است و توانست در سال 2022 سهم 44.2 درصدی از بازار هند را به خود اختصاص دهد.


یکی از این محصولات برزا است که به صورت کلی در هند توسعه یافته و با نام ویتارا برزا و Toyota Urban Cruiser نیز شناخته می‌شود. نسل جدید این خودرو پس از تیزر‌های متعدد بالاخره معرفی شد و تنها نام سوزوکی برزا را یدک می‌کشد و پلتفرم یکسانی با نسل قبل خود دارد.


سوزوکی برزا جدید از طراحی مدرن استفاده می‌کند و بر خلاف نسل قبلی، قطعات محافظ پلاستیکی بدنه افزایش چشمگیری داشته است. نمای جلو به طور کل تغییر پیدا کرده است و حالا هدلایت‌ها مکمل جلوپنجره جدید هستند که بی شباهت به آچار دو سر تخت نیستند. سپر جلو نیز دوباره طراحی شده و دیگر خبری از چراغ راهنما بر روی آن نیست و تنها مه‌شکن‌های گرد و کوچک در آن جا نمایی شده است. نمای عقب نیز با تعویض در صندوق و فرمت جدید چراغ‌های افقی به روز رسانی شده که جلوه زیباتری نسبت به ویتارا اصلی دارد. این خودرو به صورت دو رنگ همراه با سقف مشکی به بازار عرضه خواهد شد.


این کراس‌اوور نسبت به رقبای اروپایی خود با ابعاد 3995 در طول، 1790 عرض، 1685 ارتفاع و فاصله بین دو محور 2500 میلیمتر کوچکتر است. ابعاد این نسل با نسل قبلی یکسان و تنها در بخش ارتفاع مدل 2023 بلندتر از نمونه قبلی خواهد بود.


داخل سوزوکی برزا جدید نیز مانند طراحی خارجی دستخوش تغییر شده و حالا نمونه‌ای مدرن‌تر و زیباتر را شاهد هستیم. داشبورد به صورت کلی تغییر پیدا کرده و حالا در کنار دو رنگ شدن و استفاده از تزئینات شبه آلومینیوم، از یک صفحه نمایش مرکزی 9 اینچی بهره می‌برد. غربیلک فرمان با دکمه‌های کنترلگر مانند سوزوکی بالنو است. از دیگر تغییرات کابین می‌توان به نشانگر‌های جدید پشت فرمان، کنترلگر‌های سیستم تهویه مطبوع، جانمایی و فرمت دریچه خروجی هوا اشاره کرد.


از نظر تجهیزات نیز این خودرو دارای سانروف برقی، دوربین 360 درجه، نمایشگر هدآپ دیسپلی، سیستم صوتی arkamys، پورت USB و دریچه تهویه مطبوع ردیف عقب است که برای یک کراس‌اوور پایه در بازار هند بسیار مناسب خواهد بود.


سوزوکی برزا از قوای محرکه هایبرید ملایم استفاده می‌کند که ترکیب پیشرانه بنزینی 4 سیلندر K15C Dualjet 1.5 لیتر و یک موتور الکتریکی 2.2 کیلووات است. خروجی این پیشرانه 103 اسب‌بخار قدرت و 137 نیوتن‌متر گشتاور است که توسط گیربکس 5 سرعته دستی و یا 6 سرعته اتوماتیک با پدل شیفتر به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.


قیمت این خودرو در هند بزای نمونه پایه با گیربکس دستی از 10.105 دلار و برای نمونه اتوماتیک 17.654 دلار است که نسبت به نسل قبل و همینطور رقبای خود گرانتر خواهد بود.


سوزوکی برزا جدید باید در بازار هند با رقبایی همچون فیس لیفت هیوندای ونیو، سیتروئن C3 جدید، تاتا نکسون، ماهیندرا XUV300، رنو کیجر و نیسان مگنایت رقابت کند. ماروتی سوزوکی ویتارا برزا از سال 2016 حدود 750 هزار دستگاه فروخته و این شرکت امیدوار است تا با معرفی این نسل بتواند فروش بیشتری را در هند تجربه کند.

 

نظر دهید


در همین زمینه