شبکه‌های اجتماعی

کیا EV6، انقلابی بزرگ در محصولات کیا
اتومبیل فارسی - کیا EV6 2022

 طراحی منحصر به فرد و طیف گسترده موتورهای الکتریکی

 

 

شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت 3.5 ثانیه‌ای و قابلیت شارژ 800 ولتی. این‌ها تنها دو ویژگی برجسته از محصول الکتریکی جدید کیا است. کیا EV6 انقلابی بزرگ در محصولات این خودروساز کره‌ای به شمار می‌رود.

 

 

طراحی خارجی و فضای داخلی کابین

کیا EV6 در بخش طراحی خارجی دارای چهره‌ای با پرستیژ و البته خشن، جلوپنجره‌ای باریک، سپرهایی آیرودینامیک، کاپوت کوتاه و به طور کلی طراحی ساده و به دور از هرگونه حجم‌پردازی اغراق‌آمیز است. از نظر اندازه، کیا EV6 دارای طول 4680 عرض 1880، ارتفاع 1550 و فاصله بین دو محور 2900 میلی‎‌متری است. در واقع این محصول دارای 119 میلی‌متر طول کوتاه‌تر و 20 میلی‌متر عرض کمتر از کیا سورنتو است. این فاصله بین دو محور سبب ایجاد فضای بار 520 لیتری شده است که با خواباندن صندلی‌های عقب این فضا به 1300 لیتر افزایش خواهد یافت. 

 

طراحی منحصر به فرد و  جذاب بیرونی کیا EV6 در داخل کابین نیز مشاهده می‌شود. یک نمایشگر 12 اینچی که وظیفه نشانگرهای پشت فرمان را به عهده دارد و یک نمایشگر لمسی 12 اینچی برای سیستم سرگرمی و چند رسانه‌ای به همراه فناوری Kia Connect است که قابلیت گزارش دقیق وضعیت آب و هوا، ترافیک و  جست و جو و پیدا کردن ایستاگاه‌های شارژ را نیز دارا است.

از دیگر ویژگی‌های فضای داخلی کیا EV6 می‌توان به فرمان دو پره، نمایشگر هدآپ دیسپلی با واقعیت افزوده، سیستم صوتی Meridian با 14 بلندگو به همراه فناوری Active Sound Design که یک مولد صدای مصنوعی متناسب با سرعت خودرو است اشاره کرد. 

 

 

 

طیف وسیعی از موتورهای الکتریکی و بسته باتری

در بخش قوای فنی، کیا EV6 با پیکربندی‌های مختلفی عرضه می‌شود. نسخه پایه دارای یک بسته باتری 58 کیلووات ساعتی در کنار یک موتور الکتریکی نصب شده در محور عقب است که توانایی تولید 168 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور را دارد. نسخه مجهز به سامانه چهار چرخ محرک دارای موتور الکتریکی دوم نیز خواهد بود که در مجموع این دو موتور توانایی تولید 232 اسب بخار قدرت و 605 نیوتن را دارا خواهند بود. این نسخه از کیا EV6 قادر است در مدت زمان 6.2 ثانیه از حالت سکون به مرز سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد.

 

انتخاب بسته باتری 77.4 کیلووات ساعتی امکان پیمایش بیشتر را نیز برای سرنشینان فراهم خواهد کرد. در کنار این بسته باتری می‌توان از موتور الکتریکی قدرتمندتر که 225 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند نیز بهر‌مند شد. قدرت و گشتاور تولیدی نسخه چهار چرخ محرک این نسخه به ترتیب به 321 اسب بخار و 605 نیوتن متر می‌رسد. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 5.2 ثانیه‌ای و  مسافت قابل پیمایش 510 کیلومتری با یکبار شارژ باتری‌ها بر اساس چرخه استاندارد WLTP از ویژگی‌های این نسخه است.

 

در بالاترین رده این محصول نیز نسخه EV6 GT قرار دارد که به صورت انحصاری با سامانه تمام چرخ محرک و بسته باتری با برد طولانی در دسترس است. قدرت خروجی این نسخه به 577 اسب بخار و بیشینه گشتاور تولیدی آن نیز به 740 نیوتن متر خواهد رسید. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت این نسخه 3.5 ثانیه اعلام شده که این عدد در حد و اندازه پورشه تایکان 4S است. بیشینه سرعت این نسخه نیز 260 کیلومتر در ساعت و مسافت قابل پیمایش آن نیز با یکبار شارژ کامل باتری‌ها حدود 405 کیلومتر خواهد بود. دیفرانسیل با محدود کننده لفزش الکترونیکی در این نسخه سبب ایجاد پایداری و قابلیت‌های فنی بسیار بالایی شده است.

 

 

پلتفرم و فناوری شارژ سریع

کیا EV6 بر اساس پلتفرم جدید E-GMP توسعه یافته است که از فناوری شارژ 400 و 800 ولتی پشتیبانی می‌کند. به کمک این فناوری  تنها 18 دقیقه زمان لازم است تا میزان شارژ باتری‌ها از 10 به 80 درصد برسد. علاوه بر این در کم‌تر از چهار و نیم دقیقه می‌توان انرژی لازم برای پیمایش 100 کیلومتر را در باتری‌های کیا EV6 ذخیره کرد.

برای به حداکثر رساندن دامنه پیمایش، کیا EV6 به سمانه خنک کننده‌ای مجهز شده است که گرمای اضافی را از موتورو باتری‌ها دور کرده تا خودرو بیش‌ترین بازدهی ممکن را داشته باشد. این بازدهی تا 80 درصد میزان پیمایش خودرو در بازه دمایی استاندارد منفی 7 تا مثبت 25 درجه سانتی‌گراد خواهد بود. 

 

 

سایر فناوری‌ها و امکانات

سیستم ترمز احیا کننده هوشمند انرژی با شش سطح مختلف و قابل تنظیم از طرق پدال پشت فرمان، قابلیت یدک‌کشی باری به جرم 1600 کیلوگرم تا زمانی که شارژ باتری بالای 35 درصد باشد، سامانه پارک هوشمند اتوماتیک، کنترل حرکت بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی و... را باید از جمله دیگر ویژگی‌های کیا EV6 دانست.

 

فروش EV6 در اواخر سال جاری میلادی در تعدادی از کشورها آغاز خواهد شد که متأسفانه ایالات متحده جزو این کشورها نیست و عرضه در بازار این کشور به سال 2022 موکول شده است.

 

نظر دهید


در همین زمینه