شبکه‌های اجتماعی

فورد ماوریک، پیکاپ کوچک و ارزان فورد رونمایی شد
اتومبیل فارسی - فورد ماوریک 2022

گسترش قلمرو فورد در بازار پیکاپ‌ها

 

 

فورد با ماوریک جدید قصد دارد تا قلمروی خود را در بازار پیکاپ‌ها گسترش دهد. این وانت هبیریدی که از نظر جثه کوچک‌تر از برادر بزرگ‌ترش یعنی فورد رنجر است رقیب مستقیم هیوندای سانتاکروز خواهد بود.

 

پس از سیر نزولی فروش سدان‌ها در بازار آمریکای شمالی فورد تولید محصولات سدان خود را متوقف کرد و حالا به نظر می‌رسد سعی دارد تا بخشی از مشتریان سابق دلسرد از سدان‌ها را به واسطه این پیکاپ بامزه و مدرن جذب کند. شاسی فورد ماوریک بر خلاف بزرگ‌ترهایش یعنی F-150 و رنجر از نوع یکپارچه است و از این نظر بیشتر شباهت به اتومبیل‌های کراس‌اور دارد. قیمت ارزان و پیشرانه هیبریدی استاندارد این اتومبیل بسیار جالب توجه است.


فورد ماوریک در تیپ پایه از یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر خطی به همراه یک الکترو موتور نیرو می‌گیرد که در مجموع 191 اسب بخار قدرت دارند. این مدل از گیربکس CVT استفاده می‌کند و فورد مدعی است که ماوریک در این مدل در حالت شهری می‌تواند 40 مایل را با یک گالن بپیماید. به بیان بهتر مصرف سوخت شهری آن فقط 5.8 لیتر در صد کیلومتر است. در حال حاضر نسخه هیبریدی ماوریک فقط از محور محرک جلو سود می‌برد.

 

انتخاب دوم و قوی‌تری برای پیشرانه ماوریک در دسترس است و مشتریان می‌توانند نمونه 2.0 لیتری توربو اکوبوست را برگزینند که 250 اسب بخار قدرت و 375 نیوتن‌متر گشتاور دارد و در کنار یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک قرار می‌گیرد. ماوریک با این پیشرانه می‌تواند دیفرانسیل جلو یا چهارچرخ محرک باشد. فورد اعلام کرد در صورت وجود تقاضا، برای نسخه هیبریدی هم سیستم انتقال قدرت چهارچرخ محرک را در نظر خواهد گرفت. ظرفیت یدک کشی ماوریک هیبریدی نزدیک به 1 تن و ماوریک بنزینی توربو حدود 2 تن اعلام شده است.


ماوریک برای 5 سرنشین طراحی شده است و از طراحی داخلی مدرن و تازه‌ای بهره می‌برد. لگن فورد ماوریک برای حمل 680 کیلوگرم بار طراحی شده است. داخل لگن دو خروجی 12 ولت به صورت استاندارد قرار دارد و دو خروجی 110 ولت و 400 ولت نیز در صورت تمایل مشتری می‌توان به این خودرو اضافه کرد.
قیمت رسمی فورد ماوریک از 19995 دلار شروع می‌شود. 21 هزار و 500 دلار برای تیپ XL و در مجهزترین و کاملترین نسخه به حدود 35 هزرا دلار می‌رسد. فروش فورد ماوریک از پاییز 2021 شروع خواهد شد، اما رزرو و پیش‌خرید آن از الان قابل انجام است.

 

فورد با معرفی ماوریک بسیاری را غافل‌گیر کرد و شعاری که برای آن انتخاب کرد نیز بر همین موضوع تاکید دارد: «وانتی که انتظارش را نداشتید!» عرضه ماوریک توسط فورد حرکت هوشمندانه‌ای است و با ویژگی‌های مختلفی که برای آن در نظر گرفته در کنار قیمت ارزان و بازار بکر می‌تواند به سکوی پرتابی برای فورد تبدیل شود. به ویژه اگر اعتبار و سابقه فورد در ساخت پیکاپ‌ها را به آن اضافه کنید، مجالی برای عرض اندام رقیب کره‌ای‌اش یعنی هیوندای سانتا کروز نمی‌دهد.

 

نظر دهید


در همین زمینه