شبکه‌های اجتماعی

خداحافظی آکورا با سوپرکار NSX با معرفی NSX تایپ S جدید
AutomobileFa - 2022 Acura NSX Type S

خداحافظی آکورا با سوپر کار دوست‌داشتنی NSX

 

 

آکورا NSX با سر و صدای فراوان وارد دنیای خودرو شد و حال که قرار است سال 2022 آخرین سال تولید آن باشد نیز با سر و صدایی فراوان و در اوج از میدان نبرد خداحافظی خواهد کرد. آکورا NSX تایپ S مدل 2022 با توانایی تولید 600 اسب بخار قدرت برای همین منظور معرفی شده است.

 

این نسخه تنها مدلی از NSX است که در سال 2022 عرضه می‌شود و تولید آن تنها محدود به 350 دستگاه خواهد شد و از این تعداد 300 دستگاه برای بازار ایالات متحده در نظر گرفته شده است. این اولین باری است که آکورا NSx تایپ S در خارج از خاک ژاپن به فروش می‌رسد.

 

این نسخه که یک خودروی اسپرت هیبریدی است به پیشرانه 6 سیلندر V شکل 3.5 لیتری توئین توربو مجهز شده است. در کنار این پیشرانه درون‌سوز، 3 موتور الکتریکی نیز به کار رفته است. مجموع توان خروجی سیستم هیبریدی آکورا NSX تایپ S به 600 اسب بخار و بیشینه گشتاور تولیدی آن نیز به 667 نیوتن متر خواهد رسید. 

توان و گشتاور تولیدی این نسخه به ترتیب 27 اسب بخار و 22 نیوتن متر قوی‌تر از NSX 2021 است. آن طور که آکورا اعلام کرده توربوشارژرهای به کار رفته در NSX تایپ S جدید از مدل مسابقه‌ای NSX GT3 Evo وام گرفته شده است. استفاده از باتری‌های قوی‌تر باعث شده است که مسافت قابل پیمایش این خودروی اسپرت در حال برقی افزایش قابل توجهی را نشان دهد.

 

 

این نسخه تنها مدلی از NSX است که در سال 2022 عرضه می‌شود و تولید آن تنها محدود به 350 دستگاه خواهد شد و از این تعداد 300 دستگاه برای بازار ایالات متحده در نظر گرفته شده است. این اولین باری است که آکورا NSx تایپ S در خارج از خاک ژاپن به فروش می‌رسد.

 

 

آکورا NSX تایپ S به همان جعبه‌دنده 9 سرعته اتوماتیک دو کلاچه مجهز شده است که حال 50 درصد در تعویض دنده‌ها سریع‌تر و دقیق‌تر از قبل عمل می‌کند. آکورا همچنین برای این نسخه خاص از سامانه Sport Hybrid Super Handling All-Wheel-Drive استفاده کرده که در واقع یک سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک ویCه خودروهای هیبریدی هوندا است و تاثیر بسیار قابل توجهی روی فرمان‌پذیری و هندلینگ خودرو خواهد داشت.

 

جان ایکدا، مدیر برند آکورا در مورد این نسخه منحصر به فرد که پایانی بر ماجرای این خودروی اسپرت خواهد بود گفته است: «NSX یک داستان موفقیت آمیز باورنکردنی برای برند آکورا است. ما در حال بررسی این مساله هستیم که نسل بعدی خودروهای اسپرت برقی در آینده چگونه باید باشد.»

 

پوشش آلکانتارا در سقف خودرو، استفاده از تزئینات قرمز رنگ در محفظه موتور، رینگ‌های 5 پره جدید، لاستیک‌های پیرلی P-Zero که مخصوص این مدل طراحی شده است، سامانه تعلیق تطبیق‌پذیر، سقف فیبر کربنی به صورت استاندارد که موجب پایین آمدن مرکز ثقل خودرو شده است را باید از دیگر ویژگی‌های آکورا NSX تایپ S جدید دانست.

 

آکورا برای این مدل یک رنگ خاکستری مات را به صورت سفارشی به این مدل اضافه کرده است که تنها محدود به 70 دستگاه از مجموع 350 دستگاه نمونه تولیدی آکورا NSX تایپ S خواهد بود. یک پکیج ویژه موسوم به «سبک وزن» نیز برای این خودروی اسپرت قابل سفارش است که شامل دیسک ترمزهای کربن سرامیکی و روکش مخصوص موتور خواهد بود که مجموعا 26 کیلوگرم از جرم خودرو کاسته است.

 

قیمت آکورا NSX تایپ S مدل 2022 از 171،495 دلار آغاز می‌شود که سفارش بسته سبک وزن، 13000 دلار به قیمت خودرو اضافه می‌کند. 

 

نظر دهید


در همین زمینه