شبکه‌های اجتماعی

سیتروئن C3-XR دوباره به روزرسانی شد
اتومبیل فارسی - سیتروئن C3-XR 2021

فیس لیفت تازه برای کراس‌اوور غیراروپایی سیتروئن


سیتروئن C3-XR نخستین بار در سال 2014 به طور انحصاری برای بازار چین معرفی شد. خودرویی که در سال‌های اجرای برجام، پای آن برای بازارسنجی به نمایشگاه‌های خودرویی ایران نیز باز شد. خودرویی که بر پایه پلتفرم EMP1 مشترک با سیتروئن سی-الیزه، پژو 301 و پژو 2008 طراحی شده است. هر چند تولید سی-الیزه سدان حدود دو سال پیش به طور کامل در چین متوقف شد، اما تولید هاچ‌بک کراس آن همچنان ادامه دارد و برای دومین باز به روزرسانی شد. سیتروئن C3-XR در این تغییرات کمی کشیده‌تر شده است.

 

سپرهای سیتروئن C3-XR 2021 تغییر کرده و در نمای جلو، ورودی‌های هوا در یک زمینه سیاه رنگ به یکدیگر متصل شده است. خروجی‌های اگزوز در نمونه جدید مخفی شده و سپر عقب نیز تغییراتی را پشت سر گذاشته است. با تغییر سپرها، طول کلی سیتروئن C3-XR 2021 نزدیک به 6 میلی‌متر افزایش یافته و به 4288 میلی‌متر رسیده است. با این حال عرض و ارتفاع این اتومبیل بدون تغییر باقی مانده و به ترتیب 1748 و 1557 میل‌متر است. فاصله بین دو محور 2655 میلی‌متری آن نیز تغییری نکرده است.

 

تغییرات در نمای کابین سیتروئن C3-XR 2021 کمی جدی‌تر است. هر چند پنل داشبورد به کلی تغییر کرده، اما کنترل‌های سیستم تهویه مطبوع، فرمان و نمایشگر آن تغییری نکرده است. به جای خوشه ابزار سنتی، حالا یک نمایشگر دیجیتالی اطلاعات را پیش روی راننده می‌گذارد که البته گرافیک آن بسیار بحث برانگیز است. اهرم تعویض دنده و ترمز دستی نیز از سیتروئن سی- الیزه سدان کری‌اوور شده است.

 

طیف موتورهای در نظر گرفته شده برای سیتروئن C3-XR 2021 که دائم در حال تغییر بود، حالا به تنها یک گزینه محدود شده که با فیس لیفت سال 2020 برای این اتومبیل معرفی شده بود. یک موتور 1.2 لیتری بنزینی توربوشارژ 3 سیلندر که 136 اسب بخار نیرو و 230 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و به یک جعبه دنده 6 سرعته دو کلاچه متصل شده است. نیروی این موتور به چرخ‌های جلو انتقال داده می‌شود و مشتری‌های چینی این خودرو تمایلی به دریافت سیستم 4x4 آن ندارند، با این حال این گونه که در تصاویر مشخص است، سیتروئن چنجج حالت رانندگی در شرایط جاده‌ای گوناگون را همچنان برای آن حفظ کرده است.


سیتروئن C3-XR 2021 در بازار چین با قیمت 17هزار دلار عرضه می شود و جوینت ونچر دانگ فنگ پژو سیتروئن تولید آن را از ماه ژوئیه آغاز می‌کند. به نظر می‌رسد در صورت بهبود شرایط سیاسی و اقتصادی ایران، سیتروئن C3-XR یکی از گزینه‌های جدی سایپا سیتروئن برای تولید در بازار ایران باشد.

 

نظر دهید


حسین
این ماشین دو تا مشکل بزرگ داره که توی فروشش تاثیر می گذارد. یک این که کنسول وسط ندارد . دو کاپهولدر و شارژر بیسیم و ... کلا قسمت وسط ماشین باید بهتر بشه . الان مثال ما بخواهیم گوشی چیزی اون وسط بذاریم چکار باید بکنیم؟ در مقابل چینی ها حسابی تو این جلوتر هستند.

در همین زمینه