شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - تیگارد X35
با وجود مشکلات ارزی

 

شرکت سانیار موتور پارسیان تحویل کراس‌اوور تیگارد X35 را به مشتریان خود آغاز کرده است.


با وجود اینکه به دلیل مشکلات ناشی از تامین و تخصیص ارز در پروسه ترخیص قطعات خودروهای بخش خصوصی از گمرک، موانعی ایجاد شده بود که این موانع تولید مونتاژکاران را تحت تاثیر قرار داده و در تحویل خودروهای مونتاژی به مشتریان تاخیر ایجاد کرده بود، اکنون با رفع موانع، ساینارموتور توانسته با عمل به تعهدات خود، پروسه تولید و تحویل تیگارد X35 را با روال عادی آغاز کند.


تیگارد X35 در ایران با یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ عرضه می‌شود که توان تولید 147 اسب‌بخار و 210 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این پیشرانه با کد A151R1 و حجم دقیق 1499 سی‌سی، همان موتوری است که در بایک سابرینا به کار گرفته می‌شود، با این تفاوت که به توربوشارژ مجهز شده است. این اشتراک می‌تواند یک نقطه قوت برای خدمات تیگارد X35 به شمار برود. نیروی این موتور با توسط یک جعبه دنده CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.


سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع چند اتصالی است و ترمزهای آن در جلو و عقب به ترتیب دیسکی خنک شونده و دیسکی است. تیگارد X35 همچنین به سیستم های کمکی مانند سیستم کنترل کشش (TCS)، برنامه کنترل پایداری (ESP) و سیستم کمک شروع حرکت در سربالایی (HAC) مجهز است.


از دیگر امکانات تیگارد X35 می‌توان به فرمان برقی، ترمز پارک برقی، کروز کنترل، کنترل‌های سیستم صوتی روی فرمان، دو کیسه هوا، سنسور پارک، دوربین دنده عقب، استارت دکمه‌ای، آینه‌ها و شیشه‌های برقی، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، رینگ‌های 17 اینچی آلیاژی و تنظیم دیجیتالی سیستم تهویه مطبوع اشاره کرد.

 

نظر دهید


در همین زمینه