شبکه‌های اجتماعی

آزادسازی واردات خودرو در سال 1400 تکذیب شد
اتومبیل فارسی - واردات خودرو

تیر خلاص دولت به خبر شیرین بازگشایی واردات خودرو

 

 

با ارائه لایحه بودجه سال 1400 کل کشور از سوی دولت به مجلس شوراری اسلامی و انتشار جزئیات آن، مشخص شد که برای بند حقوق ورودی خودرو (واردات خودرو) در بخش درآمدها، رقم 2 هزار و ۴۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است. تعیین درآمد دو هزار و ۴۰ میلیارد تومانی از واردات خودرو برای سال آینده در حالی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ گنجانده شده است که در بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور حقوق ورودی خودرو، " صفر تومان " در نظر گرفته شوده بود.

انتشار این خبر باعث ایجاد گمانه‌هایی مبنی بر تصمیم دولت برای آزادسازی واردات خودرو در سال 1400 شد و رسانه‌های مختلف نیز این گمانه‌زنی را به طور گسترده‌ای منتشر کردند. اما  انتشار این مساله واکنش سخنگوی ستاد بودجه در سازمان برنامه و بودجه را به همراه داشت و این موضوع را تکذیب کرد.

مژگان خانلو سخنگوی ستاد بودجه اعلام کرد که حقوق ورودی تقریبا 2000 میلیارد تومانی در بخش درآمدی دولت به معنی آزادسازی واردات خودرو نیست و واردات خودرو همچنان ممنوع بوده و هنوز تصمیمی برای آزادسازی واردات گرفته نشده است.

 

وی اینگونه توضیح داد که در حال حاضر تعدادی از خودروها به دلایلی از جمله مشکل قضایی، همچنان در گمرکات کشور دپو شده‌اند که هنوز در مورد ترخیص آنان تصمیمی گرفته نشده است، ولی ممکن است سال آینده مشکلات ترخیص این خودروها برطرف شود. برهمین اساس حقوق ورودی آنان به عنوان یکی از محل‌های درآمدی دولت در سال آینده پیش‌بینی شده است.

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه