شبکه‌های اجتماعی

همه چیز درباره سایپا رهام

پروژه SP100 در شیراز رونمایی شد

سایپا سرانجام از اتومبیل جدید خود در هفدهمین نمایشگاه خودروی شیراز رونمایی کرد. پروژه SP100 که از سال 1394 آغاز شده بود، امروز با نام سایپا رهام برای عرضه به بازار آماده شده است.
سایپا در حالی سدان جدید خود را در استان فارس رونمایی کرده که این روزها صحبت از خروج خودروسازان بسیاری در ایران به گوش می‌رسد. سایپا رهام یک سدان کلاس C است که به وسیله مرکز تحقیقات سایپا و مشاورهای خارجی طراحی شده است. پیش از این گفته شده بود سایپا برای توسعه پلت‌فرم و موتور این محصول از کمک شرکت‌های چینی استفاده می‌کند.
حال با رونمایی رسمی این اتومبیل در هفدهمین نمایشگاه خودروی شیراز، مشخص شده است که سایپا از پیشرانه BM16 شرکت برلیانس چین استفاده می‌کند. این پیشرانه پیش از این در خانواده H300 برلیانس مورد استفاده قرار گرفته بود که البته زمان زیادی از ورود آن به خیابان‌ها نمی‌گذرد. این پیشرانه که حجم تقریبی آن 1650 سی‌سی است، توان تولید 113 اسب بخار و 154 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. بر اساس اعلام سایپا در آینده پیشرانه مجهز به توربو شارژ برای رهام استفاده خواهد شد.
سایپا رهام با دو نوع جعبه دنده دستی و اتوماتیک توان را به چرخ‌های جلو منتقل خواهد کرد. نسخه‌های مجهز به جعبه دنده دستی از رینگ‌های 15 اینچی استفاده می‌کند در حالی که نمونه‌های مجهز به جعبه دنده 6 سرعته خودکار به رینگ‌های 16 اینچی مجهز شده است.
سایپا رهام با طول 4460، عرض 1768 و ارتفاع 1501 میلی‌متر در سگمنت C قرار می‌گیرد. این در حالی است که فاصله بین دو محور 2650 میلی متری آن نوید از فضای پای مناسب برای سرنشین‌های عقب می‌دهند. سایپا رهام با این اندازه 420 لیتر فضای بار دارد. با این عددها باید سایپا رهام را رقیبی مستقیم برای جک J4، جیلی GC6، بی‌وای‌دی F3 و ایکو دنا دانست. خودروهایی که با اندازه، قدرت و قیمت نزدیک به یکدیگر، رقابتی جدی را با یکدیگر تجربه خواهند کرد.
سایپا رهام در تیپ‌های تجهیزاتی متنوع روانه بازار خواهد شد. ترمزهای دیسکی جلو و عقب، سیستم ترمز دستی یکپارچه با ترمز دیسکی عقب، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم پایش فشار باد تایر، فرمان برقی با کنترل حساس به سرعت، تهویه مطبوع، صندلی با قابلیت تنظیم ارفاع و کورس، کمربندهای ایمنی پیش کشنده، ایربگ راننده‌ دومرحله‌ای، سنسور پارک عقب، چراغ‌های روشنایی روز جلو،سیستم کنترل کننده الکتریکی خودرو، سیستم ورود و خروج بدون کلید و استارت دکمه‌ای تجهیزاتی است که به صورت استاندارد در تمام مدل‌ها وجود دارد.
سایپا برای مدل‌های لوکس و سوپرلوکس رهام نیز تجهیزاتی مانند کروز کنترل، مالتی مدیا و پاسخ‌گویی به تلفن همراه از طریق سوییچ های روی فرمان، هشدار دهنده بستن کمربند برای همه سرنشینان، 6 کیسه هوا، آینه‌های کناری با قابلیت باز و بسته شدن اتوماتیک، هشدار دهنده نزدیک شدن مانع روی آینه‌ها، مالتی مدیای 7 اینچ و 10 اینچ اندروید، سانروفريال صندلی چرمی و تنظیم برقی صندلی‌ها را در نظر گرفته است.
سایپا در آینده یک نسخه کراس از رهام را معرفی خواهد کرد که با سقف دو رنگ، روف‌رک و سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی عرضه خواهد شد.
سایپا هنوز زمان عرضه و قیمت دقیق رهام را اعلام نکرده است، اما با توجه به آماده‌سازی خط تولید این خودرو در ابتدای سال 1397، پیش بینی می‌شود این خودرو در نیمه دوم سال جاری و قیمتی در محدوده 50 تا 65 میلیون تومان برای فروش آماده شود.

نظر دهید


در همین زمینه