شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - کاترهام Final Edition
آخرین قربانی محدودیت های جدید آلایندگی

کاترهام از نسخه جدید Final Edition برای مدل‌های 485 و 485 CSR در بازار اروپا رونمایی کرد. این برند همچنین اعلام کرده که این مدل‌ها پس از یک دهه از زمان معرفی، از خط تولید خارج خواهند شد. نسخه‌های Final Edition به‌صورت محدود تولید خواهند شد و دارای ویژگی‌های منحصر‌به‌ فرد در فضای داخلی و نمای بیرونی هستند.


بررسی تغییرات و ویژگی های کاترهام Final Edition

مدل‌های 485 و 485 CSR قوی‌ترین خودروهای کاترهام سون منطبق با استانداردهای آلایندگی یورو6 هستند اما برند مجبور است به دلیل مقررات سخت‌گیرانه‌تر یورو۷، این مدل‌ها را بازنشسته کند. هر دو خودرو به پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر تنفس‌طبیعی فورد دوراتک با قدرت ۲۲۵ اسب بخار و گشتاور ۲۰۵ نیوتن‌متر مجهز هستند. قدرت تولیدشده از طریق یک جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی و دیفرانسیل محدود انتقال می‌یابد. طی کردن شتاب ۰ تا ۱۰۰ توسط این پیشرانه ۴.۱ ثانیه طول می‌کشد و حداکثر سرعت آن هم به ۲۲۴ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

تفاوت بین دو مدل 485 FE و 485 CSR FE در این است که دومی فقط در پیکربندی شاسی بزرگ موجود است و دارای سیستم تعلیق جلو پیچیده‌تری با استفاده از میله‌های فشار داخلی، سیستم تعلیق عقب کاملا مستقل و چرخ‌های با قطر بزرگ‌تر است. شاسی بزرگ ۱۸۰ میلی‌متر طولانی‌تر، ۲۳۰ میلی‌متر پهن‌تر و 25 میلی‌متر بلندتر از گزینه استاندارد است.

مدل‌های بهره‌مند از نسخه Final Edition از نظر ظاهری با نوارها و نشان‌های مشکی ساتن منحصربه فرد و رنگ‌های خارجی با کیفیت متمایز می‌شوند. مدل 485 CSR بر روی چرخ‌های ۱۵ اینچی آلیاژی Vulcan سوار می‌شود، در حالی که مدل 485 بر روی چرخ‌های ۱۳ اینچی آلیاژی Black Apollo قرار دارد. در داخل، شاهد تودوزی مخصوص Final Edition و عناصر و نشان‌های مخصوص آن هستیم. 



اولیویه جوآنه، مدیر منطقه‌ای کاترهام در اروپا می‌گوید: «رونمایی از Seven 485 Final Edition برای مشتریان ما و خودمان لحظه‌ای تلخ و شیرین است. از یک سو، این مدل پایان یک دوره به‌یادماندنی برای یکی از افسانه‌ای‌ترین مدل‌های اروپایی ما را نشان می‌دهد. از سوی دیگر، با توجه به تعداد محدود موجود، مشتریان اکنون امکان مالکیت آخرین مدل کاترهام با دور موتور بالا و تنفس طبیعی را دارند که به آن‌ها فرصت رانندگی با قطعه‌ای از تاریخ کاترهام را می‌دهد.» جوآنه افزود که توقف تولید مدل 485 ظرفیت تولید قابل توجهی را آزاد خواهد کرد و به کاترهام اجازه می‌دهد تا بر «گسترش محصولات اروپایی» خود تمرکز کند.

تعداد محدود این مدل‌ها شامل ۶۰ دستگاه از مدل 485 FE و ۲۵ دستگاه از مدل 483 CSR FE برای اروپا می‌شود. مشتریان ژاپنی کاترهام نیز به ۱۰ دستگاه مدل 485 FE دسترسی دارند. ثبت سفارش مربوط به مدل‌های Final Edition از همین الان آغاز شده و قیمت پایه آن‌ها نیز ۶۷ هزار و ۴۹۵ دلار اعلام شده است.

نظر دهید


در همین زمینه