شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - سایپا اطلس G
ورود فیس‌لیفت کوییک به بازار

سایپا اطلس ذاتا فیس‌لیفتی از کوییک است که در بخش فنی تفاوت آنچنانی ندارد، مگاموتور پیشرانه بهبود یافته 1.5 لیتری M15-GSI را برای اطلس آماده کرده است که تنها 90 اسب‌بخار قدرت داشته و گشتاور آن نیز 137 نیوتن‌متر است. این پیشرانه با جعبه دنده 5سرعته دستی هماهنگ شده است.

 

سایپا اطلس در نمای جلو ظاهری شبیه خودروهای اقتصادی کیا یا فورد فیستا را دارد، نباید تجربه طراحان سایپا در طراحی تیبا2 و کوییک را در طراحی عقب سایپا اطلس در نظر نگرفت، نمای عقب سایپا اطلس به خوبی فیس‌لیفت شده و به مد روز طراحان نزدیک شده است. به نظر می‌رسد نبود یک زبان طراحی مشخص خودروسازان ایرانی را رنج می‌دهد.

 

از نقاط ضعف سایپا اطلس که آن در کنار رقبای هاچ‌بک سنتی خود در بازار عقب می‌اندازد پیشرانه ضعیف آن است، شاید دلیل اصلی اختلاف قیمت بین این خودروی و دیگر رقبای آن در بازار نیز همین است.

 

سایپا اطلس به طور کلی در 4 تیب به بازار عرضه خواهد شد و دلیل این تیپ بندی به امکانات رفاهی است که در اتومبیل تعبیه شده است، بهترین تیپ سایپا اطلس که با پسوند G شناخته می‌شود به امکاناتی همچون سانروف برقی، سنسور نور و باران، استارت دکمه‌ای، آینه تاشو برقی، کروز کنترل، محدود کننده سرعت، پشتی برقی صندلی راننده، گرم‌کن صندلی راننده، تهویه الکتریکی دستی، رادار نقطه‌ کور، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، نمایشگر لمسی، سنسور پارک و دوربین دید عقب مجهز است.

 

گروه خودروسازی سایپا قیمت نهایی سایپا اطلس G را اعلام کرد، قیمت این اتومبیل 406.615.000 تومان است.

نظر دهید