شبکه‌های اجتماعی

Saipa Atlas - سایپا اطلس
اتومبیل فارسی - سایپا اطلس
کراس کوچک سایپا آماده ورود به بازار

 

عکس‌های ارسال شده از سوی یکی از مخاطب‌های اتومبیل فارسی، سایپا اطلس  را بدون پوشش در حال حمل در یکی از بزرگراه‌های تهران نشان می‌دهد که ظاهرا برای تهیه محتوای تبلیغاتی در حال جابه‌جایی است.


سایپا اطلس خودروی شهری کوچک و جدید سایپا است که بر پایه پلتفرم X200 این شرکت طراحی شده است. هرچند سایپا هنوز این خودرو را به صورت رسمی رونمایی نکرده، اما تصاویر رسمی این خودرو را منتشر کرده است. سایپا قصد داشت در آخرین زمستان از دولت روحانی و با حضور وزیر صمت این خودرو را رونمایی کند، اما تا کنون این اتفاق رخ نداده است.


سایپا اطلس را می‌توان نسخه به روز شده کوییک دانست که تغییراتی در طراحی نمای جلو و عقب آن صورت گرفته است. در نمای جلو مجموعه چراغ‌ها و در موتور با خطوط برجسته، مانند همان چیزی است که در سهند استفاده شده است، اما طراحی سپر متفاوت است و چهره‌ای تهاجمی‌تر از سهند برای این خودرو طراحی شده است. در نمای عقب نیز مجموعه سپر، چراغ‌ها و در پنجم خودرو بازطراحی شده و در طراحی چراغ‌ها به وضوح از نسل دوم رنو کپچر الگوبرداری شده است.

 


طراحی کابین سایپا اطلس نیز به کلی تغییر کرده است. استفاده از تریم دو رنگ و طرحی شبیه به داشبورد رنو سیمبل، آن را از خودروهای کنونی پلتفرم X200 متمایز می‌کند.
اطلس را باید سومین محصول هاچ‌بک بر پایه پلتفرم X200 دانست که در کنار سهند به عنوان محصولات مجهز‌تر این پلتفرم را شکل می‌دهند. سایپا تا کنون چند نمونه از اطلس را تولید کرده که همگی دارای رنگ‌های بدنه جذاب و متفاوت از خودروهای تولید انبوه این شرکت هستند. به گفته مدیر پروژه سایپا اطلس، این خودرو با رنگ‌های سبز، آبی، قهوه ای و قرمز با ترکیب‌های جذاب تولید خواهد شد.


سایپا اطلس با آپشن‌هایی مانند سنسور باران، آینه‌های کناری برقی مجهز به گرمکن، سیستم روشنایی اتوماتیک، چراغ‌های FOLLOW ME (چراغ‌های داخل کابین که بعد از خروج راننده از ماشین تا چند لحظه روشن می‌ماند و بعد خاموش می‌شود) و مانیتور 7 اینچی به بازار عرضه خواهد شد.


سایپا قصد دارد خودرو اطلس را در 4 تیپ تولید کند که دو تیپ آن با جعبه دنده دستی به صورت ساده و آپشن دار و دو تیپ دیگر جعبه دنده اتوماتیک به صورت ساده و آپشن دار تولید خواهد شد. این خودرو نیز مانند دیگر محصولات پلتفرم X200 به موتور M15 مجهز شده که 1.5 لیتر حجم دارد و توان تولید 87 اسب بخار قدرت و 130 نیوتن متر گشتاور را دارد.


سایپا اطلس در نیمه نخست سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

 

نظر دهید


در همین زمینه