شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - پارس خودرو سهند
با قیمت 459 میلیون تومان

 پارس خودرو بعد از تولید محصولات برلیانس و عرضه خودروهای وارداتی، کمی از بازار دور شد هرچند یکی از زیرمجموعه‌های سایپا به حساب می‌آید. بعد شروع تحریم‌ها و قطع ارتباط با دنیا و توقف تولید خودروهای برلیانس چهره برند پارس خودرو برای عرضه خودرو کمی مخدوش شد اما حالا جدیدترین محصول گروه خودروسازی سایپا با برند پارس خودرو به بازار عرضه می‌شود و  سهند جدیدترین محصول پارس خودرو به موقع به دست مشتریان خواهد رسید.
پارس خودرو سهند جدیدترین محصول تولیدی این شرکت در واقع نسخه سدان سایپا اطلس به حساب آمده و بر همان پلت‌فرم یا بن سازه X200 سایپا بنا شده است. بعد از مدت‌ها شاهد احیای خط تولید این شرکت قدیمی خودروسازی کشور هستیم که توانسته تمام مراحل تکوین این خودرو را به سرانجام برساند.
در ابتدا و از زمان معرفی به نظر می‌رسید تولید انبوه سهند در نیمه دوم سال 1403 به سرانجام برسد اما این اتفاق نیافتاد و تولید انبوه و اولین شرایط فروش آن به سال 1403 منتقل شد و این مرهون فعالیت‌های تیم جدید مدیریتی پارس خودرو در واردات قالب‌های پلیمری و پلاستیکی این خودرو که مدت‌ها در خارج از کشور معطل مانده بود، دانست که توانستند با تکمیل خط تولید سهند را به مرحله تولید انبوه برسانند.

 

پیشرانه پارس خودرو سهند

سهند نیز مانند دیگر محصولات خانواده X200 از جدیدترین نسخه پیشرانه M15 استفاده می‌کند. پیشرانه‌ای که حجم تقریبی آن 1.5 لیتر و دارای 8 سوپاپ است. این موتور توان تولید 88 اسب بخار قدرت و 136 نیوتن‌متر گشتاور را دارد و به یک جعبه دنده 5 سرعته دستی متصل است. با این حال ممکن است پارس خودرو، سهند اتوماتیک را با جعبه دنده CVT نیز به بازار عرضه کند.

 

پارس خودرو سهند چه امکاناتی دارد؟

بر اساس اطلاعاتی که تا کنون منتشر شده، به نظر می‌رسد سایپا با به کارگیری تکنولوژی‌های امروزی در سهند سعی داشته تا اندازه‌ای بدون تغییر ماندن نمای کناری سهند را کم‌اهمیت جلوه دهد. شاید یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سهند را بتوان قرارگیری آن در دسته خودروهای متصل (کانکتد کار) دانست. البته باید دید این ویژگی در نسخه تولید انبوه سهند حفظ می‌شود یا خیر. ویژگی مهم دیگر سیستم BSD یا تشخیص نقطه کور در سهند است که با توجه با شرایط ترافیکی شهرهای شلوغ ایران مانند تهران، بومی سازی شده است. سانروف برقی، سنسور باران، نمایشگر 7 اینچی، دوربین دنده عقب، آینه‌های کناری تاشو برقی همراه با گرمکن و چراغ راهنما، صندلی برقی راننده به همراه گرمکن و ... مهم‌ترین امکاناتی است که در سدان جدید پارس خودرو با نام سهند به کار گرفته خواهد شد. همچنین سایپا در سهند از جدیدترین تکنولوژی مربوط به سیستم‌های روشنایی در چراغ‌های جلوی این خودرو استفاده کرده است.

تیم مدیریتی جدید پارس خودرو توانسته‌اند کلیه مراحل تولید این خودرو را در این شرکت به مرحله نهایی رسانده و بار دیگر برند خوش نقش پارس خودرو را راهی بازار کنند. گفتنی است با ارسال دعوتنامه برای اولین مشتریان سهند قیمت نهایی این خودرو 459 میلیون و 410 هزار تومان تعیین شده است، برای آشنایی بیشتر با این خودرو می‌توانید معرفی کامل پارس خودرو سهند را در اینجا مطالعه کنید.

نظر دهید