شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - سایپا اطلس G
همزمان با شرایط فروش فوق‌العاده

گروه خودروسازی سایپا در آخرین طرح فروش فوق العاده اطلس G که در روزهای گذشته اعلام شد، قیمت نهایی هاچ‌بک جدید خود را اعلام کرد.

سایپا اطلس را باید یک هاچ‌بک شهری کراس‌لوک دانست که بر پایه پلتفرم X200 سایپا توسعه یافته است.البته سایپا قصد داشت در آخرین روزهای دولت حسن روحانی و با حضور وزیر صمت اطلس را رونمایی کند، اما نه تنها تاکنون این اتفاق رخ نداده، بلکه نمونه‌هایی از این محصول نیز در سطح شهر در حال تردد دیده شده است.

حالا با گذشت ماه‌ها از معرفی این سایپا اطلس G قیمت نهایی آن مشخص شده و آن دسته از مشتریانی که این خودرو را در خرداد ماه 1402 ثبت‌نام کرده بودند با دعوتنامه شرکت سایپا می‌توانند بر اساس اولویت خودروی خود را تحویل بگیرند. در این شرایط فروش قیمت نهایی سایپا اطلس G 406 میلیون و 615 هزار تومان اعلام شده است.

آنطور که در کاتالوگ رسمی سایپا اطلس اعلام شده است، اطلس در 2 تیپ مختلف تولید خواهد شد که هر تیپ دارای دو زیر مجموعه است. این تیپ‌بندی‌ها بر اساس شیوه جدید سایپا در نام‌گذاری و تیپ‌بندی محصولات خود صورت گرفته است. سایپا در اطلس در تیپ 1 با دو کد L و S و تیپ 2 با دو کد G و E به بازار عرضه خواهد شد که در بخش فنی و سطح تجهیزات رفاهی و ایمنی دارای تفاوت‌هایی هستتند. تیپ S تیپ استاندارد و پایه و تیپ E نیز بالاترین رده از اطلس از نظر قوای محرکه، انتقال قدرت و سطح تجهیزات به شمار می‌رود.

 

       بخوانید -> آشنایی با مشخصات فنی و ویژگی‌های سایپا اطلس + آلبوم تصاویر



سایپا اطلس در تمامی تیپ‌ها به پیشرانه M15 GSI مجهز شده است. این پیشرانه از نوع 1.5 لیتری 4 سیلندر 8 سوپاپ است و نسبت به پیشرانه M15 که در خانواده تیپا و ساینا مورد استفاده قرار گرفته، به سامانه زمانبندی متغیر سوپاپ‌ها مجهز شده است. این تغییر، مصرف سوخت کم‌تر و تولید گشتاور بیش‌تر در دور موتور پایین‌تر را به همراه داشته است. این پیشرانه دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 و مصرف سوخت حدود 6.9 لیتر در صد کیلومتر پیمایش در سیکل ترکیبی است.

نظر دهید