شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - کیا سراتو 2023
آغاز اکران بیلبوردهای تبلیغاتی کوشا خودرو

 

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سرعت گرفتن فرآیند واردات خودرو به کشور، از رسیدن برخی مدل‌ها به پشت مرز و آغاز تبلیغات برای آن‌ها خبر داده است. علاوه بر این، خبرگزاری تسنیم نیز خبر ورود اولین محموله خودروهای کیا از مبدا عمان با ارزش 15 تا 20 هزار دلاری برای هر دستگاه خودرو را اعلام کرد.

 

این درحالی است که شرکت کوشا خودرو نسبت به اکران بیلبوردهای تبلیغاتی خود در سطح شهر تهران اقدام کرده است. بدین ترتیب می‌توان گفت که ماجرای واردات خودرو به کشور پس از کش و قوس‌های فراوان به مرحله آخر رسیده است و تا 2 هفته آینده باید شاهد ورود اولین محموله خودروهای وارداتی به گمرکات کشور بود. 

 

شرکت کوشا خودرو که توانسته است نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش برند کیا را دریافت کند قصد دارد تا نسل جدید کیا سراتو را به عنوان اولین محصول خود راهی بازار کند. از آنجایی که این سدان سگمنت C در بازار کشورمان با استقابل بسیار خوبی رو‌به‌رو شده است به نظر می‌رسد که عرضه نسخه 2023 آن می‌تواند جانی دوباره به بخش سدان‌های اسپرت کامپکت در بازار خودروی کشور ببخشد.

 

کیا سراتو از اولین نسل خود سابقه حضور در بازار به صورت نمونه‌های وارداتی را دارا است و در نسل دوم نیز ابتدا به صورت وارداتی وارد بازار کشور شد و پس از آن شرکت خودروسازی سایپا مونتاژ نسل دوم را در نسخه‌های مختلف آغاز کرد. هم زمان با مونتاژ نسل دوم توسط سایپا، نسخه های وارداتی از نسل سوم کیا سراتو نیز به بازار ایران راه پیدا کردند. 

 

 

نسل جدید کیا سراتو با مدل 2023 به دو پیشرانه 4 سیلندر  1.6 و 2 لیتری تنفس طبیعی مجهز است که هر دو نسخه با جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک عرضه می‌شوند. توان تولیدی این دو پیشرانه به ترتیب 126 و 150 اسب بخار و بیشینه گشتاور تولیدی آن‌ها نیز به 154 و 192 نیوتن متر می‌رسد. هنوز مشخص نیست که نسخه‌هایی که توسط کوشا خودرو وارد بازار می‌شوند دارای چه مشخصات فنی و با چه سطح تجهیزاتی خواهند بود. لازم به ذکر است که کوشا خودرو به تازگی بیلبوردهای تبلیغاتی خود را در اتوبان همت تهران اکران کرده است. 

 

نظر دهید


در همین زمینه