شبکه‌های اجتماعی

قیمت نسخه دنده‌ای ایران خودرو تارا در بازار مشخص شد
اتومبیل فارسی - ایکو تارا

با گذشت یک ماه از آغاز تحویل

 

 

با گذشت یک ماه از آغاز تحویل نسخه دستی ایران خودرو تارا به مشتریان، حال آگهی‌های فروش این محصول جدید در پلتفرم‌های مختلف قابل مشاهده است. البته علاوه بر آگهی فروش تارا دنده‌ای، تعدادی از مشتریان نیز اقدام به درج آگهی‌های فروش حواله این خودرو نیز کرده‌اند که این مساله نشان دهنده این است که قوانین سخت‌گیرانه و ممنوعیت‌های موجود در این زمینه در عمل مانع خرید و فروش و فعالیت بسیاری از افراد از جمله دلالان نشده است و خرید و فروش به صورت وکلاتی کماکان ادامه دارد.

 

اما نکته قابل توجه دیگر این است که قیمت تارا دنده‌ای در آگهی‌های فروش در محدوده 490 تا 600 میلیون تومان متغیر است. اعداد و ارقام بسیار تعجب آوری که اگرچه ممکن است در عمل قابل معامله نباشد، اما به نوبه خود در ایجاد حواشی و برهم زدن بازار بسیار تاثیر گذار خواهد بود. علاه بر این، به زودی تحویل نسخه اتوماتیک تارا که به نوعی نسخه فول آپشن آن به شمار می‌رود نیز آغاز خواهد شد و قطعا در بازار آزاد قیمتی فراتر از 600 میلیون تومان را به خود می‌بیند. 

 

این مساله در اوایل تحویل سایپا شاهین نیز قابل مشاهده بود اما با گذشت زمان بخشی از حباب قیمتی از بین رفته و شاهد اعلام قیمت‌های متعادل‌تری در بازار آزاد برای شاهین هستیم. 

 

 

لازم به ذکر است که ایکو تارا یک سدان سگمنت C است که بر اساس پلتفرم PF1 گروه پژو سیتروئن توسعه یافته است. این پلتفرم توسط گروه صنعتی ایران خودرو مورد بازنگری و بهینه‌سازی قرار گرفته و با اعمال تغییراتی از جمله در سامانه برق و الکترونیک، به IKP1 تغییر نام داده است. نسخه دنده‌ای تارا با پیشرانه TU5 پلاس با حجم 1.6 لیتر و توانایی تولید 113 اسب بخار قدرت و 144 نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. جعبه دنده 5 سرعته دستی، کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو، سامانه چند رسانه‌ای به همراه نمایشگر لمسی، دکمه‌های کنترلی روی فرمان، سنسور دنده عقب، تنظیم 6 حالته صندلی راننده و 4 حالته صندلی شاگرد به صورت دستی، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، چراغ‌های روشنایی در روز و ... اشاره کرد.

 

 

 

 

نظر دهید